Daniel_A skrev:Det ser väldigt bra ut. Även karolinen. Hudfärgerna och tonerna i ansiktena ser helt rätt ut tycker jag. Mest impad är jag av kappan och sköldarna med vapnet på. Hur har du gjort dom? Är de frihandsmålade är jag mäkta imponerad. Ja det är jag nog ändå...
/Daniel
Tack så mycket Daniel!
De är inte riktigt frihandsmålde. Men nästan. Jag printade ut vapnet i den storlek jag ville ha det på vanligt papper. Sen tejpade jag maskeringstejp över och skar ut vad jag kunde. Då fick jag en mask så gav mig exempelvis huvudet utan näbb och krona, armar utan händer och svärd, vingar utan de tunna fjädrarna etc. En väldigt grov mask med andra ord men det räckte. För sen var det inte så svårt att fylla i detaljerna när väl själva massan var på plats. Kommer bli mer sådant i framtiden tror jag.
easy_company skrev:Det var otroligt fina figurer som du har målat Emil, tjusigt!
/Henrik Persson
Tack så mycket Henrik!
magnusf skrev:Du är duktig Emil! Kameran är en rätt elak betraktare och de här ska du verkligen vara stolt över! Texturen i brynjorna är väldigt fin och tyget är mycket snyggt skuggat!
Byggde du basen till den blodtörstige brynjemannen själv?
Och Karolinen har varit förbi Starbucks va? Eller något annat ställe där de har frigolitkoppar? Nej förresten, det är fel gissning. Det måste vara något som är betydligt mindre! (Kunde deletat hela stycket i stället men ville visa att jag åtminstone FÖRSÖKT anstränga lilla hjärnan...).
Historisk fäktning: låter som en väldigt jobbig form av workout. Känns även lite riskabelt med tanke på det bloddrypande svärdet...
Hälsningar
Magnus
Stort tack Magnus!
Ja basen är hemmakokad =) Den består av två snusdosor, lite frigolit, en knivsudd plasticard och framför allt: En massa rektanglar utskurna ur locket från en äggkartong =)
Jag är himla glad att du inte raderade ditt svar gällande basen till figuren. För du är inte alls fel på det. Nej, Starbucks är förvisso fel men och man tänker sig något som man snarare dricker till sill är till frukost så börjar vi närma oss sanningen =)
Historisk fäktning är hysteriskt roligt! Alla borde prova!
Öken-Erik skrev:Snyggt Emil!
Verkar som ännu en gång hittat något som du är riktigt bra på.
Öken-Erik
CU@C4
http://www.c4-open.se
Stort tack ska du ha Erik!!
Ulf Lundberg skrev:Snyggt målat Emil!
Speciellt den andra figuren. Jag gillar smutsen längs mantelns underkant.
Har du handmålat fäktskolans vapen?
En kritisk synpunkt bara:
Yxbladet ser väldigt tjockt ut.
Svärdsbladet ser också lite tjockt ut, och dessutom något böjt.
Uffe
Stort tack för berömmet och synpunkterna Uffe!
Se mitt svar till Daniel om fäktskolans vapen. Jag ska vidarebeordra dina synpunkter på svärdet och yxan till Pegaso och Andrea

Men visst har du alldeles rätt i att svärdet är böjt på bilden. Jag la till det för att ni inte skulle fokusera så mycket på de riktiga missarna.
Lennart 12 skrev:Riktigt snygga dina figurer /Lennart
Tack så mycket Lennart!