JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Janne.S »

Niklas skrev:Ja, det är som jag sagt tidigare Janne, det är imponerande! Fint att du fixade till luftbromsarna i infällt läge också, även om jag fortfarande är lite besviken på kompanimärkena på landställsluckorna... ;P

Hatten av för ett riktigt fint bygge. Gillas skarpt!
Tack Niklas :D

Vem tittar på viggenskruvarnas märken nuförtiden? :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
aln63
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av aln63 »

Hej,
Vädringen på din modell är ruskigt bra. Du har verkligen fått till det. Jag misstänker att du lagt många timmar på att studera foton av viggen för att få det att se så realistiskt ut.
/Anders
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Janne.S »

aln63 skrev:Hej,
Vädringen på din modell är ruskigt bra. Du har verkligen fått till det. Jag misstänker att du lagt många timmar på att studera foton av viggen för att få det att se så realistiskt ut.
/Anders
TAck Anders :D

FAktiskt inte ....jag har studerat just 37398 men inte i timmar, däremot så har jag kommit till insikt hur man utför vädringen, det gäller lite alla flygplan och summa sumarum är att smink is the shit!!
Jag har använt mig av smink och pigment...jag provade det på min F-15C tidigare och jag kände att det knöt ihop vädringen rätt bra...
Jag vädrar i flera steg där jag redan börjar innan målningen med en preshade som är mottlad och krumelurig i panelerna kombinerat med en sedvanlig preshade utefter panellinjerna.
Sedan efter målningen så går jag loss med lite post shejding med ljusare och mörkare toner av ursprungsfärgen...sedan blanklackar jag och sätter på dekaler.
Efter att dekalerna är förseglade så lägger jag på panel washer (pin wash) och sedan kkan jag även lägga på regn streaks (massa prickar i olika färger över hela modellen som jag torkar av uppifrån och ner) och filter (tunn wash över hela ytan som kan värma upp tonen i lacken). Slutligen går jag på med smink och gör smuts och oljespill....avslutar allt med en mattlack och klart :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av daneri »

Man är mycket tacksam över att fått följa detta bygge. Lärorikt och inspirerande. Så pass att jag nu beställt en Vigg som naturligtvis skall bli en från Frösön. Mina förhoppningar på slutresultat är långt ifrån det du åstadkommit men likväl så inspirerar det. Ditt bygge här och Björns 35:a är de grymmaste jag sett. Hoppas att de kommer till Open. Då måste jag göra ett besök. Det är några år sedan nu men sånt vill man inte missa.
Grattis! /Dan
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Janne.S »

daneri skrev:Man är mycket tacksam över att fått följa detta bygge. Lärorikt och inspirerande. Så pass att jag nu beställt en Vigg som naturligtvis skall bli en från Frösön. Mina förhoppningar på slutresultat är långt ifrån det du åstadkommit men likväl så inspirerar det. Ditt bygge här och Björns 35:a är de grymmaste jag sett. Hoppas att de kommer till Open. Då måste jag göra ett besök. Det är några år sedan nu men sånt vill man inte missa.
Grattis! /Dan
Tack Dan :D
Kul att det inspirerar...ser fram emot massa viggen trådar!
Tyvärr ingen open. ..bara AIM i höst här i Göteborg.
En vacker dag tar jag med mitt pick och pack till C4 och Open men inte i år....
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar