JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Janne.S »

Per.V skrev:Otroligt läcker, snyggt, ser brutal ut.
Tack Per :D
Viggen VAR brutal! :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av magnusf »

Vilken njutning! Vädringen lyfter fram både former och detaljer på ett sätt som gör mig läskigt avundsjuk!

Hälsningar

Magnus
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Axx »

Blev ju hur snyggt som helst! Hatten av för ditt skapande Janne! :) / Axel
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Janne.S »

Axx skrev:Blev ju hur snyggt som helst! Hatten av för ditt skapande Janne! :) / Axel
Tack Axel :D


magnusf skrev:Vilken njutning! Vädringen lyfter fram både former och detaljer på ett sätt som gör mig läskigt avundsjuk!

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus :D

Vore man händig med PS så vore det koolt att se hur den ser ut i dagsljus och naturtrogen bakgrund..... Den går nog att känna igen som 37398 :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Daniel Lindqvist
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 okt 2014, 21:30
Namn: Daniel lindqvist

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Daniel Lindqvist »

Hej är en nybliven medlem som har följt ditt bygge i det dolda, o måste bara säga att det blev helt fantastisk snyggt! Grymt bygge!

//Daniel (som främst häckar på modellbygge ifokus)
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Janne.S »

Daniel Lindqvist skrev:Hej är en nybliven medlem som har följt ditt bygge i det dolda, o måste bara säga att det blev helt fantastisk snyggt! Grymt bygge!

//Daniel (som främst häckar på modellbygge ifokus)
Tack Daniel :D
Hoppas den inspirerade :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Janne.S »

Puh! Äntligen klar!

Första gångnen jag råkade på en Tarangus modell och jag gillade den...modellen är bra, men nog behöver man lägga till lite detaljer...men å andra sidan vilken modell behöve rinte det?
Enda bekymmret egentligen är priset... Den är för dyr i förhållande till vad man får i lådan och jag tror nog det kan straffa sig.....
Jämför man med den gamla Escin och den nya Tarangusen så är Escin inte ens i närheten.....men den kan komma ganska nära med lite arbete och eftermarknads grejer, utan att dra över
TArangus prislapp! Och det säger inte att TArangus modellen i sig inte skulle må bra av lite eftermarknads grejer.

Med det härt bygget ville jag visa hur man kan överkomma Tarangus svagheter med en rimlig arbetsinsats, jag har även liiite eftermarknads grejer till som en Neomegs stol som jag fick
modda för att få in, resin hjul och MAstes ptiotrör. De stora svaheterna är avsaknaden av detaljer på stjärtkonen/utblåset, flapsen på kanarderna och att framkanten på fenan inte är
parallella över och under hacket i fenan...ja så hjulen som är för tunna och saknar detaljer.

Jag bestämde mig för att göra 37398 från Jan Jörgenses fina foton.....F4 kärra är ju bara myyys,jag gjorde lumpen på Frösön och jagade spetsnäsor där under en fimbulvinter 94, så
naturligtvis blev det en F4, Jag fick hjälp av Anders Nowotny att få till divisions märkena.

Nå här kommmer massa bilder ialla fall :D

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild



Bild


Bild


Bild


Bild


Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild


Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Tack alla för att ni tittade och kommenterade :D

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Robin Nilsson »

Tjusigt !
Lutar stjärtfenan lite åt höger sett bakifrån eller är det jag
som tittar krokigt sent på kvällen ??
/ Robin
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Janne.S »

Robin Nilsson skrev:Tjusigt !
Lutar stjärtfenan lite åt höger sett bakifrån eller är det jag
som tittar krokigt sent på kvällen ??
/ Robin
Tack Robin :D
Mycket möjligt.....den var lite skev till att börja med så jag kan ha överkompenserat
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Thomas H
Inlägg: 87
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:47

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Thomas H »

Såååå vackert :-)

Thomas
Skriv svar