Det har varit en väldigt produktiv helg för att vara i min verkstad. Först städning av byggbänken för att kunna plocka fram lite färgburkar, dessutom ett trevligt byggmöte på Malmen. Man skulle kanske byta man på detta viggen projekt och kalla det för en massa nyanser av grått.
Nåväl. Här är resultatet av helgens arbete.
Jag kör med Tamiyas grå primer på burk som jag gillar skarp. Nästan lika mycket som den luktar. Pre-shade är inte så snyggt i detta skede men det blir bättre vart efter.
Undersidan fick en omgång ljusgrått. Jag har gått över en gång till med ljusgrått efter att bilden togs.
Här resultatet av två omgångar med grått på ovan sidan. Lifecolour är fabrikatet just här och det är första gången jag testar deras färger. Inga större problem att spruta men torkar lite långsamt jämfört med Gunze eller Tamiya.
Det kommer lite fler nyanser av grått under veckan så vem vet den kanske blir klar innan maj.
Jag fick tjuvkika lite på Robers Bergwalls Viggen dekaler som i helgen och jag säger bara håll i hatten så snyggt. Dom kommer vara värda varenda krona, jag lovar.
Nicklas