Efter katastrofen med Trumpeters 1/24 Fw190 D-9 (vinylmasker som fastnade i klarlack... grattis Humbrol gloss cote) så var min mojo nästan helt i botten.
Då kom Italeris 1/24 Willys Jeep till undsättning... fast jag måste erkänna att det uppstod problem även här, igen med blanklack. Men det löste sig till slut. Resultatet blev skapligt:

Det gav mersmak för militärfordon, och jag satte igång med Italeris 1/24 Opel Blitz .. även den blev skaplig. Skar bort motorhuvar och dörrar så man kunde visa fler detaljer. Passformen var väl lite så där efteråt...

Så fick man Italeris 1/24 Land Rover 109 LWB FFR som en tidig julklapp, satte igång omedelbums. Ett av mina snabbaste byggen; 13 dagar! Scratchbyggde hjulhus bak med hjälp av en glasslåda, samt gängorna för luckan eftersom de totalförstördes när man skulle skrapa bort flash lite försiktigt. Lade även till lite sladdar till radion med töjd gjutstam.

Så till sist blev det ytterligare en Italeri 1/24 Willys Jeep - denna gång med M2 maskingevär. En av mina bättre modeller, blev mer än nöjd med denna. Tändkablar av fiskelina.

Tack för att ni tittade!