Bokslut från varvet 2014

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Bokslut från varvet 2014

Inlägg av Ulf Lundberg »

Året började med att jag tog upp Trumpeters Roma, som jag påbörjade hösten 2012 men som pga flytt och annat legat nere rätt länge.

Bild

Bild

Ciao Bella!

Sen var det dags att förverkliga en gammal pojkdröm, nämligen att bygga en Heinkel 177.

Bild

Men innan dess var jag tvungen att bygga en vitrin för henne.

Bild

Att bygga flyg för första gången på sju år var rätt upphetsande.

Bild

ICMs byggsats är ingen höjdare, men med lite god vilja det gick att slå ihop den också.
Nytt och kul var att bygga basplattan.

Bild

Den 29 dec fick jag sedan Dragons Z-31 klar.

Bild

Efter ett intensivt torpedbåtsrejs blev jag vid 21 tiden på nyårsafton klar med Broncos S-Boot, en liten pärla till byggsats som jag varmt kan rekommendera.

Bild

I och med att S-båten blev klar har jag kommit så långt jag kan med min tyska VK2 samling i 1:350.
Fr.v.t.h. Bismarck, Scharnhorst, Admiral Hipper, Graf Spee, Z-31, Ubåt typ XXI, Ubåt typ IX, Ubåt typ VIIc och en S-Boot.
Tanken är att bygga en modell av varje viktig fartygstyp ur Kriegsmarine. Samlingen saknar en lätt kryssare och en Torbedboot (=liten jagare).
De finns inte som byggsatser i 1:350 vad jag vet. Om nån känner till nån byggsats av någon av dessa, skicka mig ett PM direkt.

Övrigt: Publicerade två artiklar i Tamiya Magazine.

God fortsättning modellbyggarvänner!
Bygg flitigt,
Uffe
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Bokslut från varvet 2014

Inlägg av kallenordlund »

Högkvalitativ produktion som vanligt Uffe! Då jag själv bygger mest flyg så tycker jag 177an blev fantastiskt fin. En hejare på finsnickeri är du också ser jag. Lite nyfiken på dina tillriggningar på väggen bredvid vitrinskåpen. Är det månne en segelfartygssimulator med tillhörande nagelbänk för skot och brassar? :D
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Bokslut från varvet 2014

Inlägg av Björn Fransson »

Fantastisk kvalitet som alltid. Och kul med 177:an, men också roligt att se din imponerande kollektion av tyska fartyg.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Bokslut från varvet 2014

Inlägg av Joakim Hultman »

Vackert! Jag tycker nästan bäst om den lilla torpedbåten. :)

Någon ledtråd om vad vi kan vänta oss för fartyg från Lundbergvarven detta år?
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Bokslut från varvet 2014

Inlägg av Ulf Lundberg »

Joakim Hultman skrev:Vackert! Jag tycker nästan bäst om den lilla torpedbåten. :)

Någon ledtråd om vad vi kan vänta oss för fartyg från Lundbergvarven detta år?
Jo, den är gullig. Jag blev lite kär....

För att rensa skallen efter allt pillande, har jag just börjat slå ihop Italieris A20 Boston i 1:48.
Sen står franska jagaren "Le Terrible" från Combrig på tur. Det blir min första resinmodell.
Sen hoppas jag få hem Combrigs "Seydlitz", också resin. Målet är att få henne klar innan hunrdaårsdagen av Skagerakslaget, den 31 Maj 2016.
Så ser de stolta planerna ut.

Uffe
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bokslut från varvet 2014

Inlägg av magnusf »

Uffe! Som vanligt magiskt bra och som vanligt så är jag lika imponerad av resultatet som av arbetsinsatsen - det är ju trots allt några bitar att limma ihop :-) !

Hälsningar

Magnus
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Bokslut från varvet 2014

Inlägg av Lerxzt »

Man sitter här och bara gapar av förundran hur bra du är på att få ihop plasten Uffe!! :o Jösses!!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar