En till hann jag med!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snussugen

En till hann jag med!

Inlägg av Snussugen »

Men det var nätt och jämnt! Hade velat ta bilderna utomhus medan solen sken, men mattlacken hade inte hunnit torka vid det tillfället. Det får bli imorgon istället när jag postar 2014 års byggen.
Passformen var lite så där på denna, det är främst hjulen som inte vill sitta riktigt där de ska... men med lite våld och svordomar så passar de hyggligt.

Målad med Humbrol enamelfärger, använde Tamiyas X-22 blanklack (tack Juha) för dekaler och MIG dark wash - sedan Humbrols mattlack 49 ovanpå det. Avslutningsvis blev det lite drybrushing och MIG pigment här och där som av någon anledning ser överdrivet ut i ljuset utav skrivbordslampan. Aja.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Live & let dry.
Ulf Lundberg

Re: En till hann jag med!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Grattis till snyggt bygge.
Då var vi två som bättrade på våra bokslut på nyårsafton.

Uffe
Snussugen

Re: En till hann jag med!

Inlägg av Snussugen »

Tack Ulf! Bättre sent än aldrig heter det ju! Ska ta mig en titt på ditt sista-minuten finish ocskå!

Gott nytt år!
Live & let dry.
Skriv svar