Ford T 1925 med lite trimmad motor och osvart lack.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Namn: Niclas Proos

Ford T 1925 med lite trimmad motor och osvart lack.

Inlägg av Proosen »

Som vanligt så här års kördes det ett helgbygge på Skallerackers med start 25:e och slut 30:e och inte 31:a som jag fick för mig. Nåja, en dag för sent pga. att jag som de flest svenska män, är oförmögen att läsa instruktioner :P

Nåja, nöjd med resultatet blev jag även om det finns massor som borde fixats till. Men ribban lagd lågt så gjutskägg på kromet och sådant fick bero den här gången.
Lade krutet på lite detaljer istället, bränslerör, tändkablar och kylarslangar fick det bli.
Som ni ser så har inte limmet till strålkastarglasen torkat ännu men med tiden blir det nog bra det med!
Lackad med Tamiyas vita primer på sprayburk och sen är det Biltema för hela slanten. Deras kromfärg (nåja) som bas med orange bakljusfärg som kandy på det gav en ganska mustig nyans, passar också bra med orange färg då denna kaross också går under öknamnet phoneboth!

Här kommer bilderna...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Gott Nytt År!
/Niclas
Snussugen

Re: Ford T 1925 med lite trimmad motor och osvart lack.

Inlägg av Snussugen »

Tycker den blev urläcker. Älskar lacken. Bra jobbat & gott nytt år!
Live & let dry.
Skriv svar