Första halvan av året gick det riktigt bra, men sedan fastnade jag med ett par krävande projekt. Totalsumman för året blev ändå åtta modeller. Inte helt fel!

Först ut i januari färdigställdes en Martian War Machine i 1/144 från Minimodel Madness. En hemsk sak i resin från filmen "The War of the Worlds" av George Pal.

I februari förklarade jag denna Schwimmwagen i skala 1/72 från Academy färdig! Referensbilder tagna av Stellan på fordonet som står på Arsenalen i Strängnäs kom väl till pass när jag detaljerade den lille krabaten.

I mars gick denna kinesiska torpedbåt med namnet Ting 1 av stapelbädden! Skalan är 1/350, och tillverkaren är Bronco. Den följde med i byggsatsen för moderskeppet, slagskeppet Ting Yuen. Under årets 08 Open stod den lille Ting 1 invid den imponerade USS Missouri i skala 1/200.

I början av april, lagom till 08 Open, blev jag färdig med Anubis från filmen "Stargate". Skalan är 1/9, och tillverkaren är MRC.

Mot slutet av maj färdigställde jag denna surdeg. Ungersk Turán I i skala 1/76. Tillverkaren heter Ostmodels. Man hör ju på namnet att byggsatsen är hemsk.

I juni färdigställdes denna till Kaiser Wilhelms ära: A7V Sturmpanzerwagen i skala 1/72, från Emhar. Genomtrevligt bygge!

I juli stod denna MQ-1 Predator i skala 1/72 färdig. Tillverkaren är Platz, vars gjutning och pillrighet var förnäm. Kul att bygga ett flygplan utan cockpit för en gångs skull!

Sedan dröjde det till oktober innan jag blev färdig med denna, och därmed var det flyt jag haft tidigare under året bruten! Modellen är en sovjetisk Lavochkin La-5 FN från KP i skala 1/72.
Det blev allt för i år! På byggbordet just nu ser det ut så här:

Pansarloket Piotr och hans kamrater upptar en del utrymme. Nere till höger skymtar Airfix halvnya P-51 Mustang som ska bli sydkoreansk, delvis eftersom jag blev inspirerad under mina språklektioner i koreanska som jag ägnat hösten åt. De gula masterna man ser på bilden tillhör ett slagskepp som just nu befinner sig på målningsstationen:

Kinesiska slagskeppet Ting Yuen, vars bottenskrov just nu genomgår the Uffe treatment.
Med friskt mod och spackel mot 2015, gott nytt år kära modellbyggare!