Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Först en Airfix i 1/72 som byggs som 37-1 i ursprungsutförande med nosvingar som pekar uppåt.
Nästa är också en Airfix. Detta ska bli 37-2. Lika dan som 37-1 men med nosvingarna monterade "rätt"
De två tillsammans.
Sedan en som jag inte trodde att jag skulle bygga. Det är 37-1 i sent utförande. Jag bestämde mig för att bara bygga den om jag hittade Matchbox AJ37. Den brukar vara dyr så jag räknade inte med att köpa den men jag hittade den billigt så nu blir denna byggd ändå.
Denna gång provar jag att spackla igen krondikena till panellinjer och kör nitverktyget i spackellinjerna.
Sedan är ju frågan hur mycket jobb ska man lägga ner på dom här gamla modellerna? Orkar man kapa upp ett hål och tillverka en "vindmölla" till dom?
Senast redigerad av Björn B den 13 dec 2023, 04:20, redigerad totalt 8 gång.
Kul! Får försöka hänga med i ändringarna du gör på 37-1 - jag jobbar med Erik Dahlströms son och jag har länge tänkt att jag borde bygga "hans" prototyp och ge den till honom. Han var lite upprörd när FVM skrotade originalet...
och tittade på bilder för att se vilka vapenbalkar som jag skulle kapa bort fästpunkterna ifrån när jag till min förskräckelse upptäckte att jag missat att stjärten måste modifieras.
Förskräckelsen förbyttes snart i glädje. Jag fick såga lite, modellen blir annorlunda mot de övriga och jag upptäckte det för en gångs skull i tid.
En av anledningarna till att jag inte ville bygga denna var att den skulle i princip bli likadan som 37-7 som är nästa Viggen på listan, men nu får den ju en annan stjärt.
Senast redigerad av Björn B den 13 dec 2023, 04:22, redigerad totalt 1 gånger.