Bokslut 2014, Magnusf!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Bokslut 2014, Magnusf!

Inlägg av magnusf »

Inget imponerande år för mig (inte för att de brukar vara så märkvärdiga men det är ÄNNU klenare än vanligt!).

Monogram P-38M "Night Lightning" i 1/48 till Uffes Monogram-bord på Open. Byggd i "Monograms anda", dvs inga försök att få till ett "modernt resultat". Den blev förvånansvärt fin med små medel!

Bild

Bild

Det finns en byggtråd här.

Fine Molds Ki-100 i 1/72 som jag fick av Mark för många år sedan. Till största delen målade märkningar, saltvädring, nitar och lite annat kul.

Bild

Bild

Bild

Det finns en byggtråd här.

Och till slut något som var långt utanför min komfortzon... Broncos Staghound med Nemrod-besättning och en övningsfigur från Wolf som också fick hänga med på ett hörn...

Bild

Bild

Bild

Figurerna var inte lätta att måla men det var inte heller så omöjligt som jag hade befarat. Och mycket, mycket roligare än jag trodde också!

Genom kameran så ser de lite grova ut men för blotta ögat så tycker jag de är helt OK. Men det är ju en bit kvar tills man blir Calvin Tan...

Gott Nytt År!

Magnus
Ulf Lundberg

Re: Bokslut 2014, Magnusf!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kul att se dig gå utanför komfortzonen!
Uffe
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Tycker Staggen är jätteläcker! Och sen kan man ju inte förneka P-38:ans skönhet. Vackert gjort!

/mrks
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Ingen kvantitet, men desto mer kvalité! Min favorit bland dessa är nog Ki-100.
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Kanske inte så många, men de är ju så snygga!!!
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Härligt Magnus! Genomgående hög kvalitet på dina byggen! Behöver man ens fråga vilken som var min favorit?

//B
zapper

Inlägg av zapper »

En av årets glädjande trender är ju att du rört dig från bevingade tingestar till gjutgods och parallellkopplade ksp:er. Såg nog hur du girigt kastade dig över en Tortoise!

Fina flügplan, även om du måste våga släppa taget... precis som Luke(?).

/E
Erik von Rosen
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Mäktigt Magnus. Kalasbra årsslut. Gillar 38:an. såg den på Open i år, Den ser riktigt bra ut i verkligheten. inte bara på bild! :-)
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Mganus bygger pansar! :)

Och dessutom Staghound. Och Broncos, som inte är lättbyggd även om passformen är hyfsad.

Snygga figurer och även om du inte är en Calvin Tan så är du Calvin Tan i den bemärkelse att du fått in känslan för var högdagrar och skuggor finns. De är de allra viktigaste när det gäller figurmålning (i min mening).

Så vad får vi se bästa år, Trumpeters T-72 i 1/16! :-)

(Flygisarna är också fina men det är vi ju vana vid).
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Tack till alla som kollat och sagt snälla saker :-) !

Peter: Jag blev lite extra glad för kommentaren om högdagrar och skuggor :-) ! Vill också passa på att berätta att jag haft mycket hjälp av en artikel av Steve Zaloga om figurmålning för pansarbyggare (i motsats till figurmålning för figurbyggare). För de som i likhet med mig är figurfegisar så kan det vara en mycket bra början, speciellt om man vill måla med Vallejo eller annan akryl.

Nu mot ett produktivt 2015 (jaja, det är viktigt för mig!).

Hälsningar

Magnus
Skriv svar