Inte mycket klart i år heller...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inte mycket klart i år heller...

Inlägg av MartinN »

Om man inte räknar den här Mustangen förstås, nej – inte den, det är en kaffekopp. Mustangen är den som det står HO på. Pinsamt att Revell säljer denna gamla drög ännu. Piloten (?) liknar mest något direkt ur Svarta lagunen. Jag hade tänkt ha den här hängande i taket tillsammans med andra som sett bäst före-datum komma och gå men bara denna är klar. Kanske blir det fler. Det känns som att livet är för kort för att bygga för många dåliga modeller.
Bild

Jag har förstått att det är mycket på gång i gamla Ryssland med ånglok och annat. Det går ju inte stillatigande att åse en sådan utveckling. Så efter bästa förmåga monteras just nu en Fokker E III som ett svar på ångloksprovokationen. Den har ingen beväpning ännu men det kommer.
Bild

Jag ville försöka rigga Fokkern men det var svårare än jag trodde. Jag har påbörjat jobbet men det krävs en del tillägg för att det skall bli någorlunda ok.
Bild

Här har jag börjat på underredet där det går vajrar kors och tvärs. I 1/72 blir det mesta lite för smått, vi får se hur det blir till slut. Men det blir inte klart i år, så mycket är säkert.
Bild

Ha ett gott slut på 2014!

/M
Joakim Hultman

Re: Inte mycket klart i år heller...

Inlägg av Joakim Hultman »

MartinN skrev: Jag har förstått att det är mycket på gång i gamla Ryssland med ånglok och annat. Det går ju inte stillatigande att åse en sådan utveckling. Så efter bästa förmåga monteras just nu en Fokker E III som ett svar på ångloksprovokationen. Den har ingen beväpning ännu men det kommer.
Vänta du bara! Snart har Kolya ett maskingevär att pricka ned ditt imperialistiska flygetyg med!

Kul byggen, för övrigt! Det finns ju de som inte får ett dugg gjort, så två halvfärdiga flygplan är ju i alla fall något!
Dessutom är Fokker E. III så jäkla ball.
Henrik R

Re: Inte mycket klart i år heller...

Inlägg av Henrik R »

Allt är ju bättre än inget. Även om produktionstakten är något "vilande" så får du mina hejjarop att 2015 kanske blir ditt år för modellandet ;-)
Skriv svar