Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lång tid sen jag postade något färdigt här men tänkte att jag måste se till att få upp lite mer ordentliga bilder på det jag faktiskt fått färdigt i år. Har påbörjat desto fler grejer men så är det nästan alltid
Och med 100-års jubileet av WWI i antågande så hade jag siktat in mig på ett par figurer sen tidigare. C4 höll dessutom specialtema i ämnet vilket taggade mig lite extra. Och full utdelning blev det skulle man kunna säga då båda två jag hann med tog silver i vardera tävlingsklass.
Alla figurer är resinfigurer i skala 54mm och från en fransk tillverkare, som dessvärre inte görs mer, JMD Miniatures. Terrängen är scratchbyggd på den första vinjetten. Nog med snack och till bilderna. Blev några stycken och hoppas jag inte tråkar ut någon.
Saynete Artillerie Francais 1916
British Infantry Sergeant 1914-1918
That's all folks!
Satsar på att få färdigt en del av det påbörjade nästa år samt börja på lite nytt lika så
Gott nytt alla plastdiggare där ute!!! :drunken: :drunken:
Fransmännen stod jag och tittade länge på i Malmö, de är både fina och annorlunda, sedan gillar jag deras lilla otäcka granatkastare också, en sådan vill jag ha i trädgården!
På dina närbilder så ser figurerna lite vindögda ut men det är i en förstoringsgrad som ingens figurer vinner något på - för blotta ögat ser de väldigt bra ut kan jag intyga. Och med tanke på placeringarna så är det fler som är eniga med mig!
Av ren nyfikenhet: vilken sorts färger målar du med?
magnusf skrev:Fransmännen stod jag och tittade länge på i Malmö, de är både fina och annorlunda, sedan gillar jag deras lilla otäcka granatkastare också, en sådan vill jag ha i trädgården!
På dina närbilder så ser figurerna lite vindögda ut men det är i en förstoringsgrad som ingens figurer vinner något på - för blotta ögat ser de väldigt bra ut kan jag intyga. Och med tanke på placeringarna så är det fler som är eniga med mig!
Av ren nyfikenhet: vilken sorts färger målar du med?
Hälsningar
Magnus
Tack Magnus!
Jo en aning vindögda kanske MEN det är delvis med flit. Jag försöker få de att inte titta rakt fram utan gärna åt något håll och då sitter inte pupillerna helt rakt s a s. Sen har jag inte helt lyckats ändå tycker jag själv men är ändå nöjd för precis som du noterar så funkar det så länge man inte nagelfar de med kameraobjektiv el dyl.
Jag målar nästan uteslutande med Vallejo, både från Model Color och Air-serien och ibland någon enstaka kulör från Game-serien. Sen använder jag gärna Citadels äldre washer och inks till diverse pinwasher samt filter. All smuts/lera är från AK/Ammo.
Kan bara hålla med i tidigare inlägg. Tittade en hel del på fransoserna på C4-Open. De är väl värda sitt pris. Kul också att du måla allt med akryl. Det är, i min mening, betydligt svårare än med olja.
Håll nu uppe trycket och pressa ut ett nytt gäng till C4-Open 2015 (och till andra utställingar också, givetvis.
Hatten av Markus! Som "icke-bevandrad" inom figurmåleriet kan man bara häpna och se till att man inte får hakan under skosulorna. Kul att ha sett dessa växa fram under hösten! Nu siktar vi på något nytt till open!