Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fick äntligen färdigställt min Ahrens Fox hästdragna ångbrandspruta i julhelgen. Det har varit några detaljer som fattats.Och den har blivit stående i en låda. Modellen är ett Pc bygge med hjulen från en sån där tysk kokvagn. Pannan är gjord av lera, likaså dynan till kuskbocken.Skalan ca 1/35/ Lennart
Tack Johan ! Hästdragna manicker" är inte helt fel. Har faktiskt börjat skissa på en Stage Coach som är planerad att byggas under kommande år. Har samlat på mig hästar för ändamålet .
Blir ett sex spann i alla fall. Det är alltid skoj att testa lite ide byggen" en del blir färdiga andra tar längre tid, och vissa åker ut i soprummet
Men jag gynnar pc branchen i alla vilket fall som helst ! /Lennart
Soprummet var det ja, dit förpassade jag just en pappersmodell av USS Monitor. Som tur är så fanns det en kopia i datorn så det är skriv ut, klipp och klistra igen som gäller.