Mikro-MiG:ar i juletider...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av Mahatma G »

Björn Fransson skrev:... Dock fanns den inte på alla, främst på MiG från 21PF till och med 27 och på t ex Tupolev- och Iljusjin-maskiner av samtida snitt. Suchoj körde däremot hela tiden med en tristare blågrå.
Den blågröna färgen verkar ha startat en bit in i produktionen av PF, jag har sett bilder av tidiga PF som fortfarande har den blågrå färgen (med svart instrumentbräda) från MiG-21F i cockpit. Det kan eventuellt även ha varit en fråga om skillnad mellan fabrikerna i Gorkij och Moskva, den PF jag såg med blågrå cockpit var en exportkärra.
/G
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av Niklas »

Snyggt Magnus, gillar också färgen på bulgaren. Framför allt undersidan gör en lite glad. :)

Ok, lovar att inte fråga om J 28 nåt mer.. Vi kan diskutera det i MIN tråd, som jag lägger upp nån gång snart... :lol:
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av kallenordlund »

Fantastiskt vackra...
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av magnusf »

Björn! Mange bjuder... :)

Göran! Tack för klarläggandet!

Niklas! Visst rockar den! Lovar komma över och hänga hos din Vampire så fort den kommer upp...

Kalle! Tack!

Bild
Scramble!

Bild
Dekalerna är lika bra som allt annat på de här modellerna...

Bild
...så länge Eduard bara har lyckats i tryckeriet... Jag skickade ett reklamationsärende igår och i morse hade jag ett mail där det stod att nya dekaler var på väg. De är inte direkt krångliga på Customer Service-sidan... De finska dekalerna var OK.

För er som går igång på bulgariska MiGar så finns här en länk till fotografen Anton Balakchievs MiG-galleri. Jag tänker göra "243" vilket innebär nöjet att skära lite siffermasker i tejp eftersom den maskinen inte finns med på Eduards ark. Har man inte jobb så skaffar man sig...

Trevlig kväll!

Magnus
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av jfall »

Sjukt snyggt jobbat med dina MIG-ar Magnus, svårt att tro att de är 1/144. Såg du förresten att Eduard själva länkade till ditt bygge på Facebook?
https://www.facebook.com/EduardCompany?fref=nf

Supercoolt!

Jakob
Jakob Fall
AP
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av Henrik R »

Duktigt snyggt Magnus. Jag förundras av att dessa modeller verkligen är 1/144. Du gör det ju så snyggt i pytteskala
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev:
Jag tänker göra "243" vilket innebär nöjet att skära lite siffermasker i tejp eftersom den maskinen inte finns med på Eduards ark. Har man inte jobb så skaffar man sig...

Magnus
Härligt! Ser verkligen fram emot maskandet av den röda utlinjeringen. Blir riktigt läckert i 1/144! ;)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av magnusf »

Jakob! Tack för tipset, måste vara mina "Fifteen minutes of fame" som trillar in :) !

Henrik! Tack för de orden! Försöker vässa lite för varje bygge. Till nästa omgång 21:or (om det nu blir några fler i pytteskala) så ska jag slutligen också spela ets-kortet :) !

Björn! Kul att NÅGON ser fram emot de där siffrorna... Utlinjeringen tänkte jag faktiskt försöka handmåla, det KAN gå. I annat fall får jag fundera ut något slags fusk... Att maskera den blir nog lite i svåraste laget.

Bild
Ett lass pryttlar färdiga för målning. Landställsluckorna har fått "gångjärn" av pc för att det ska bli lite lättare att sätta dem på plats (vis av skadan sedan sist), de behöver trimmas lite till mer behändiga dimensioner bara.

Bild
Och så en bunt nymålade extratankar. De här är jobbiga jämfört med resten av maskinerna, det blir faktiskt lite onödigt smått...

Trevlig helg!

Magnus
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av kallenordlund »

Fantastiskt fint! Jag blir så förtjust i dessa små...
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mikro-MiG:ar i juletider...

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev:Jakob!

Björn! Kul att NÅGON ser fram emot de där siffrorna... Utlinjeringen tänkte jag faktiskt försöka handmåla, det KAN gå. I annat fall får jag fundera ut något slags fusk... Att maskera den blir nog lite i svåraste laget.
Handmåla! Oj! Det är inte direkt så att nyfikenheten minskar... Klokt med luckorna. Du gör en hel del av det jag borde ha gjort.
Skriv svar