BTR-70

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
John Lindbom
Namn: John Lindbom

BTR-70

Inlägg av John Lindbom »

Fotoets från Voyager, pigment från potatislådan.

Mvh: John Lindbom

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skall kanske vädra mer.
Bild
Bild
Senast redigerad av John Lindbom den 10 aug 2017, 09:14, redigerad totalt 1 gånger.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: BTR-70

Inlägg av magnusf »

Potatislådepigment (finns det ordet förresten :-) ?) ska jag också prova!

Snyggt John!

Hälsningar

Magnus
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Mycket snyggt John!

Gillar detaljerna på mindre synliga ställen som bromsrören(?) mm.. Snyggt kamouflage också. Är det gjort för hand med sprutan direkt eller har du maskat? Ser riktigt bra ut iallafall :) Antar att potatislådepigment inte är hela potatisar (nedskalad ( :D ) till 1:35) utan potatismjöl el.dyl...

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag gillar den!
John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

Hej och tack!

Det knasiga kammot inspirerades jag av från en bild som ni kanske sett, http://www.colleurs-de-plastique.com/fo ... -pas-banal. Maskade med häftmassa och sprayade. Potatislådan är inte enda källan till pigment, sopa parkeringen, trädgårdgången eller gatan, sila av eller stjäla sand ur sandlådan eller krossa lekakulor som finns i olika kulörer och sila av är också bra pigmen. Blanda med tapetklister så det blir en tjock grötliknande massa och kleta på. Kan se geggigt ut, men när det torkat är bara pigmenten kvar. Det överblivna kan t.o.m återanvändas, när det torkat går det att krossa igen och på med nytt klister. Vore jag mer företagsam skulle jag kunna sopa gator och torg och sälja med vanligt tapetklister som specialhäftmassa till hutlösa priser.

Med vänlig hälsning: John
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Så ändrade jag lite diskret ditt tilltalsnamn från Johan till John i mitt första inlägg ☺.

Hälsningar Magnus
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Snyggt bygge, John. Inte det lättaste kammot, men det klarade du gallant!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

Tackar!

Kammot är smetigt men så är det ju även på originalet. När jag var färdig med modellen upptävkte jag retligt nog att Trumpeter släpper en Afganistans variant av BTR-70. Typiskt.

Mvh: John
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Såg den här först nu (sitter och tar det lugnt vid datorn inför nyårsfirandet).

Jag har sett cammot tidigare och gillat det. Supercoolt. Man kan undra vad de rökat när de målat den? Hur som helst gick det nog åt ett större antal pipor jazztobak än färgpytsar. :-)

Kanske är vädringen lite för kraftig här och var. Den döljer en del av de fina etsarbeten du gjort. Och så vill vi såklart se en besättning med rejäla skägg a la Janne Nilsson. :-)
holst

CU@C4
John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

Hej och tack!
Talibanerna har nog inte tillgång till högtryckssprutor.
Bild
Skriv svar