Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nu var det dags igen. Har faktiskt inte byggt något sedan i september då jag blev klar med tornet till 1/6 sherman:en som några IPMS medlemmar byggde på så nu känns det som att det är dags igen. Istället för att bygga klart något har jag ju såklart börjat på en ny. Det var några som diskuterade KP:s modell i en annan tråd och då specifikt deras UB/UBK Masterline version vilket är den jag har köpt och nu påbörjat. Jag har valt att bygga den som en av de 4 SU-25:orna som flygvapnet i Elfenbenskusten hade i början av 2000-talet kommer bygga röd 20.
Har hunnit måla cockpiten och nästa steg blir att limma in den i flygplanskroppen.
Björn Fransson skrev:Uj, vad tjusigt. Ser fram emot att få se mer. Hur gick det med MiG-23:an, förresten?
Tack Björn. Som jag sa så bestämde jag mig för att starta en ny istället för att bli klar så den står halvbyggd hemma, är ju ganska lät hänt . Står dock 2:a i byggkön efter SU-25:an, har en ide som du som gillar väderbitna kärror borde tycka om.
Har en liten uppdatering också. La till lite detaljer i den främre hjulbrunnen då den ur lådan är helt blank. Nästa steg är att montera cockpiten, hjulbrunnen och sedan sluta kroppshalvorna. Kommentera gärna också och ha det bra!
Ryskigt..Eh menar ruskigt snygg instrumentpanel! Ser sjukt bra ut. Det övriga ser i och för sig lika snyggt ut det. Du gör ett bra jobb. Följer med intresse!
Då var det dags för nästa uppdatering. Har skrapat ihop några timmar de senaste dagarna vilka främst har gått till att försöka montera in cockpiten i kroppen. Som vanligt med resin/ets cockpitar behövdes det en del tid för att få den att passa, dock var den ljusår bättre än en Aires cockpit vilket var väldigt skönt. Här kommer lite bilder på cockpiten monterad, instrumentpanelerna sitter bara fast med häftmassa och sitter därför lite snett. Har precis monterat in cockpitsidorna på andra kroppshalvorna men har ingen bild, snart är det dags att limma kroppshalvorna.