Jamen då har vi kommit lite längre med den här, då. Passformen är ett klart lyft mot MiG-23:an, men å andra sidan är det ju inte en lika komplicerad konstruktion. Så det gick inte alls åt särskilt mycket spackel och slippapper till den här. Tur det, med tanke på alla fina detaljer! Lite små trixigheter var det, förstås, främst när hjulbrunnarna skulle in i kroppen, där blev det några inte allför snygga glipor. Men å andra sidan gick de att dölja och det var knappast på det mest uppenbara stället. Ett klart plus är att radomen går att montera i efterhand, vilket klart förenklar målningsarbetet.
Vingar och stabbe saknade helt styrtappar, men det gick trots det förvånansvärt bra att få dit dem. Cockpiten är i resin, funkar bra, även om man lyckas knäcka instrumentbrädan på mitten när man ska få bort den från resinklossen. Det ser ut som en jätteglipa framför brädan, men det döljs när framrutan kommer på.
Funderar och funderar på märkningen. Just nu lutar det åt en ungrare. Igen. Men det lär väl dröja innan det kommer färg på denna. Det är precis när jag kommit så här långt som mina byggen brukar stanna av...