Red Star 47

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Red Star 47

Inlägg av MiniStuff »

Så smuckert!

Kliar i fingrarna att öppna min låda och börja såga... måste motstå frestelsen, har alldeles för mycket i gång :D
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Tack boys!!!
MiniStuff skrev:Så smuckert!

Kliar i fingrarna att öppna min låda och börja såga... måste motstå frestelsen, har alldeles för mycket i gång :D
Gör undan på bordet å ta fram sågen för det här är skoj! Det enda som irriterar är slipdammet från resinet. Det sätter sig tamef.n överallt. Om allt går planenligt så bör hon vara redo för grundfärg någon gång under helgen.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Red Star 47

Inlägg av magnusf »

Det här är urhäftigt! Och vilken imponerande ful buss :-) ! Mycket snyggt jobbat med den något kexiga karossen...

Hälsningar

Magnus
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

magnusf skrev:Det här är urhäftigt! Och vilken imponerande ful buss :-) ! Mycket snyggt jobbat med den något kexiga karossen...

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus! Det är något i utseendet hos UAZ:en som gör att den är så ful så att den blir jättesnygg :lol:
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Red Star 47

Inlägg av MiniStuff »

kallenordlund skrev:Tack boys!!!
MiniStuff skrev:Så smuckert!

Kliar i fingrarna att öppna min låda och börja såga... måste motstå frestelsen, har alldeles för mycket i gång :D
Gör undan på bordet å ta fram sågen för det här är skoj! Det enda som irriterar är slipdammet från resinet. Det sätter sig tamef.n överallt. Om allt går planenligt så bör hon vara redo för grundfärg någon gång under helgen.

Tips om resinslipdamm (om du inte redan kör så): när det är mycket att slipa/såga så brukar jag förutom munskydd köra med dammsugarmunstycket mellan benen :D Tar väck det mesta av spillet.

/Mrks
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Red Star 47

Inlägg av Janne.S »

MiniStuff skrev:
kallenordlund skrev:Tack boys!!!
MiniStuff skrev:Så smuckert!

Kliar i fingrarna att öppna min låda och börja såga... måste motstå frestelsen, har alldeles för mycket i gång :D
Gör undan på bordet å ta fram sågen för det här är skoj! Det enda som irriterar är slipdammet från resinet. Det sätter sig tamef.n överallt. Om allt går planenligt så bör hon vara redo för grundfärg någon gång under helgen.

Tips om resinslipdamm (om du inte redan kör så): när det är mycket att slipa/såga så brukar jag förutom munskydd köra med dammsugarmunstycket mellan benen :D Tar väck det mesta av spillet.

/Mrks
LOL har du snott mitt trick :P Akta drulen bara om du sitter i fillingarna :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Ha ha ha...
Skriv svar