Red Star 47

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Detta scenario utspelas i en dystopisk framtid som kanske inte är allt för avlägsen. Mycket återstår än men målsättningen är att det ska ställas ut på 08-open. Bilen är en UAZ-452 från Bilek med tillhörande ets. Insidan av skåpet är klart. Taket är bara löst monterat och bilen är grundmålad för kommande färgsättning som blir blekt ryssgrön. Plattan kommer från Miniart och själva landningsplattan/bunkern är scratchbyggd i plasticard och glasspinnar. Flygmaskinen har jag ej börjat med än men det är en renodlad fantasiskapelse från Industria Mechanika. Modellen är helt i resin och har en hel del ets och metalltråd. Markpersonalen är från samma företag och också i resin. Har också fått en beställning från Sockelshop innehållandes oljefat, gasflaskor, soptunnor, propagandaposter, bränslepumpar och flyglarmssirener. Allt i skala 1/35.

Här är några få bilder. Tyvärr av lite dålig kvalité men det får duga som det är.

Bild
Bild
Bild
Bild
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Red Star 47

Inlägg av Joakim Hultman »

Häftigt! Ser gärna dessa byggda.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Tack för det! =) Jodå, klara skall de bli.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Red Star 47

Inlägg av MiniStuff »

Denna är fin den! :) Har precis samma uppsättning liggandes för framtida bygge, ser fram emot att se ditt bygge. Du får gärna lägga upp hints om eventuella byggproblem, det är ju ändå en resinsats. Håller på med en annan av deras och det finns som sagt lite småproblem att överkomma men de är väldigt fint gjutna och kul objekt!

/Markus
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Red Star 47

Inlägg av easy_company »

Ska bli skoj att se detta projekt färdigt. Kul med udda projekt!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

MiniStuff skrev:Denna är fin den! :) Har precis samma uppsättning liggandes för framtida bygge, ser fram emot att se ditt bygge. Du får gärna lägga upp hints om eventuella byggproblem, det är ju ändå en resinsats. Håller på med en annan av deras och det finns som sagt lite småproblem att överkomma men de är väldigt fint gjutna och kul objekt!

/Markus
Kul! Jag ska absolut göra en ordentlig tråd om den när jag börjar bygga. Vad jag har förstått så ska det lösa sig ganska bra med ordentlig putsning av delarna och noggrann torrpassning. Jag kunde inte låta bli när jag hittade den. För jäkla häftig :D
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Red Star 47

Inlägg av Robin Nilsson »

Hur ser däcken på UAZ-modellen ut ? Ser de vettiga ut eller ser de ut som däck till en leksaksbil ?
/ Robin
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Robin Nilsson skrev:Hur ser däcken på UAZ-modellen ut ? Ser de vettiga ut eller ser de ut som däck till en leksaksbil ?
/ Robin
Påminner tyvärr rätt mycket om en leksaksbil. Väldigt blank och hård gummiyta. Det lär krävas lite jobb för att få till det. Man vill ju gärna försöka få en känsla av att bilen faktiskt väger x-antal kg och därmed belastar däcken. Kommer bild på dem till kvällen.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Red Star 47

Inlägg av Robin Nilsson »

kallenordlund skrev:
Robin Nilsson skrev:Hur ser däcken på UAZ-modellen ut ? Ser de vettiga ut eller ser de ut som däck till en leksaksbil ?
/ Robin
Påminner tyvärr rätt mycket om en leksaksbil. Väldigt blank och hård gummiyta. Det lär krävas lite jobb för att få till det. Man vill ju gärna försöka få en känsla av att bilen faktiskt väger x-antal kg och därmed belastar däcken. Kommer bild på dem till kvällen.

Ser fram emot bilderna :-)
Hur står det till med däcksmönstret? Blanka och stenhårda går ju att lösa men ett alltför förenklat mönster är svårt att rå på ....
/ Robin
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Här kommer bilder på däcken som jag utlovade. Mönstret är det egentligen inget fel på. Rätt välgjort och man har även fått med däckfabrikatets märkning på sidorna.

Bild
Skriv svar