Red Star 47

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Red Star 47

Inlägg av Robin Nilsson »

Tack för bilderna på däcken ! De ser ju bra ut.
Lite färg och tillplattning så borde det bli helt OK.
/ Robin
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Robin Nilsson skrev:Tack för bilderna på däcken ! De ser ju bra ut.
Lite färg och tillplattning så borde det bli helt OK.
/ Robin
Yes! Ska bli intressant att experimentera lite.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Har hunnit med en sväng i hörnan ikväll. Själva byggnaden har fått en putsning med Green Putty som jag sedan har slipat ned. Tusan vad slipdamm det genererade :shock: Lade på ett par lager av AK:s primer bara för att se hur det ter sig. Ytan är ännu för grov ser jag så nu ska jag lägga ett mjukare spackel för att fylla de grövsta groparna i väggar m.m.

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Red Star 47

Inlägg av Lennart 12 »

Snyggt modellerat/ Lennart
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Tack Lennart!
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Projektet fortskrider i lagom takt. Har gett stenläggningen en omgång färg. Ska fortfarande måla de små dekorstenarna i en avvikande nyans så det blir lite trevligt för ögat. Måste bara låta det vara tills i morgon och se på det med pigga ögon.

Håller även på med en hemmabyggd luftkonditionering som ska placeras på väggen.

Bild
Bild
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Fru och barn till sängs. Då kan man bygga...eller måla. Massa grått, svart och gult blev kvällens projekt. Nu ska allt få torka ordentligt under natten så ska jag se på det med piggare ögon imorrn.

Bild
Bild
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Red Star 47

Inlägg av Robin Nilsson »

Tänk vilken skillnad det blir med lite färg :D
Litet tips: Betong drar gärna en liten aning åt gult så det är inte en rent grå färg (jag antar att det inte ska föreställa gråmålad betong ...)
Om det är en fuktig miljö så kan det förekomma en svag grönaktig beväxning av alger/mossa, gärna neråt marken ..
Ut och kolla på betongbroar eller annan omålad betong ...
/ Robin
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Robin Nilsson skrev:Tänk vilken skillnad det blir med lite färg :D
Litet tips: Betong drar gärna en liten aning åt gult så det är inte en rent grå färg (jag antar att det inte ska föreställa gråmålad betong ...)
Om det är en fuktig miljö så kan det förekomma en svag grönaktig beväxning av alger/mossa, gärna neråt marken ..
Ut och kolla på betongbroar eller annan omålad betong ...
/ Robin
Ja visst blir det skillnad :) Det här är bara basfärgen. Tänker låta allt torka ordentligt innan jag jobbar vidare med den. Det ska målas mer imorrn och sedan blir det vädring av olika slag :)
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Väggen är nu lite mer nyanserad samt har fått lite text i form av "STJÄRNA 47". Laddade hem ett typsnitt med rysk touch och skrev texten i MS Word, Sedan var det ju det här med skrivaren. Den tar bara plats så jag har den bortstädad. Orkade inte koppla in den så jag tejpade fast ett A4 på dataskärmen och ritade av med blyerts :lol: Det funkade helt okej. Nu ska det återigen få torka ordentligt innan det blir klarlack och mera vädring.

Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar