Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
felle-j
Inlägg: 223
Blev medlem: 26 jul 2014, 20:07
Namn: Felix
Ort: Uppsala

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av felle-j »

Väldigt snyggt! Är även imponerad av att det gick ganska fort för dig att få ihop detta. För mig hade det nog tagit några år. :D
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 med tillbehör.

Inlägg av Robin Nilsson »

SvenYoung skrev:Supersnyggt jobbat, Henrik. har alltid gillar Tomcat och det här är bland det bästa Tomcat-bygget jag har sett. Blir precis som Magnus mäkta imponerad över alla märkningar på missiler osv. Skall bli mycket trevligt att se denna på Open.

Du är en mästare på mega-byggen, både i byggtakt och kvalité.

Robin Nilsson skrev:Du har en svag antydan till kant på dekalen 'John F Kennedy' på kanten av vingen.
Skitsnyggt !!

Vad är det för röd liten lapp snett ovanför/framför JFK-dekalen ??

/ Robin

Jisses, Robin, granskar du bilderna med mikroskop eller? ;-) Den kanten syns ju mycket, mycket knappt, men jag kanske är blind, haha.
Närå, Sven du är inte blind eller ens halvblind ;-) Det är bara det att jag är skarpsynt, visserligen har jag läsglasögon för att skrivbordet inte är så stort att jag kan ställa skärmen på skärpeavstånd men jag har öga för små detaljer eller avvikelser.
Kanten syns knappt men på just den bilden så kom belysningen från rätt (eller fel) håll så att det blev en liten svag linje med avvikande "ljushet"
/ Robin
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av Lurifax »

felle-j skrev:Väldigt snyggt! Är även imponerad av att det gick ganska fort för dig att få ihop detta. För mig hade det nog tagit några år. :D
Håller med till fullo. En enda Phonix hade förmodligen tagit ett halvår för mig ... byggandet alltså. Sen hade jag fått plussa på ett år till för målningen.

Ett supersnyggt bygge!
holst

CU@C4
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av easy_company »

Otroligt vilket jobb du lagt ner Henrik och slutresultatet är ju en fröjd för ögat, vacker kärra du byggt! Det var skoj att följa ditt projekt!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av Håkan F »

Ögonbedövande... :-)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av Henrik R »

Tack för alla fina kommentarer! Jag är oerhört tacksam! Det var inte en direkt superlätt modell att få ordning på. Men det känns skönt att få ett avslut på den. Den kommer som sagt ut på 08-Open.
En Tomcat är snygg hur man än gör tycker jag. Magnus och Sven, jag märkte av en slump lite nya tekniker när jag byggde min Dauntless. Jag var tvungen att prova dessa på ett större objekt, detta är ett av resultaten. Man kan säga att jag inte använt mig av mycket wash alls i panelskarvar, det är airbrushat faktiskt. Nästa 1/32 bygge tar jag med mig denna erfarenhet igen. hoppas den blir lika bra.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av kallenordlund »

Jadu Henrik. Det här är nog den snyggaste F-14 jag har sett. Jag bugar och bockar för ett fantastiskt bygge. Grattis!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6

Inlägg av Janne.S »

Strålande hankatt! Felfri målning och yta! :D
Lite ren om du frågar mig men jag har snart ingått symbios med smuts :P

Knivigt att fota så stora modeller....skulle behöva A1 eller till och med A0 ark som bakgrund, fota från avstånd och beskär :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar