Äntligen! ....

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Äntligen! ....

Inlägg av Axx »

Bild
... hittade hon hem.
Bild
... i år känns 24/12 ganska onödigt faktiskt.. mycket godis i lådan.
Bild
.. dekalarket ger oss möjligheter. Bra Tarangus.

Nu kör vi igång!
felle-j
Inlägg: 223
Blev medlem: 26 jul 2014, 20:07
Namn: Felix
Ort: Uppsala

Re: Äntligen! ....

Inlägg av felle-j »

Ska bli riktigt spännande att se det här bygget!
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Emil_Juhl »

Jag är ju ingen flygbyggare men detta är en modell som nog kommer få mig att synda. Viggen är vacker!
Mvh
Emil Juhl
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Johan Elvin »

It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Äntligen! ....

Inlägg av jfall »

Och hur lyckades du lägga vantarna på en sådan? Din lyckost!
Jakob Fall
AP
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Björn B »

Den ser fin ut. Det är nästan så man önskar att man kunde bygga flyg i den skalan. Jag får håll mig till Hellers gamla.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Äntligen! ....

Inlägg av denstore »

Björn B skrev:Den ser fin ut. Det är nästan så man önskar att man kunde bygga flyg i den skalan. Jag får håll mig till Hellers gamla.
Det är inte så mycket svårare än 1/72. Vissa skulle t.o.m. vilja påstå att det är lättare.
Jag är i.o.f.s. inte helt säker, då jag inte byggt färdigt något flygplan de senaste 18 åren.... :)
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Björn B »

Det är psykologiskt. Jag kan bara inte känna något intresse för flyg i den skalan. Det är knappt att jag tittar på dom på modellutställningarna.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Äntligen! ....

Inlägg av denstore »

Björn B skrev:Det är psykologiskt. Jag kan bara inte känna något intresse för flyg i den skalan. Det är knappt att jag tittar på dom på modellutställningarna.
Är det bara 1/48 du har problem med, eller allt som är större än 1/72?

På sätt och vis förstår jag känslan. Jag hade något liknande när jag byggde som barn och tonåring. Tyckte att 1/48 var slöseri med plats. Dock så kom jag på bättre tankar när Max hade sin stora rea någon gång på slutet av 90-talet. Nu är det nästan tvärt om. Har svårt att finna intresse i 1/72. Inte så förtjust i 1/32 heller.:)
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Björn B »

Nej det är bara 1/48 flyg. Fordon funkar i den skalan och 1732 flyg skulle jag kunna tänka mig att bygga om jag haft plats.
Jag tror allt är Escis fel. Jippie en stor modell men vilken besvikelse när detaljerna nästan var sämre an en 1/72 modell, eller kanske samma dåliga detaljering men mycket synligare
Skriv svar