Äntligen! ....

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Johan Elvin »

Robin Nilsson skrev:
Johan Elvin skrev:Det ser definitivt ut som en viggen.
Men det känns lite sisådär att det är så många småmissar gjorda på modellen. Tycker att allt sånt skulle varit omhändertaget vid det här laget, med tanke på hur länge vi behövt vänta på den. För att inte prata om att den är faktiskt ganska dyr.
men tänk på hur mycket byygtid det blir för varje investerad krona ;-)
Man får liksom köra med jämförpris: kr/byggtimme :D
/ Robin
:lol:
Har inte tänkt på det, men det är ju självklart nu när du säger.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Axx »

Kanske är mitt exemplar inte riktigt av slutgiltig kvalitet? Exempelvis saknas mittbalken som löper bakåt från fälltanken på undersidan av flygplanskroppen på aj 37 där oerlikonkanonen är monterad på JA. Kan lätt ersättas med plasticard men den lär vara med senare hoppas jag. Lite får man lida om man vill vara tidigt ute. ;)
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Axx »

Bild
pre-shade
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: Äntligen! ....

Inlägg av ecafrze »

Det här bygget följer jag med spänning!! Om inte annat för att det är lite kul att se sitt eget alster sättas ihop. Men också för att det verkar som att de första 200, som vi piskade fram lagom till Telford, verkar ha lite ojämn kvalitet. Provskotten var bra mycket bättre faktiskt i passform. När jag ser gjutaren ska jag placera en spark i lämplig röv på honom tror jag..
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Axx »

Jobbar frenetiskt vidare. Tyvärr har datorn pajat ihop så bilder tänkte jag lägga ut på viggen sidan på fb via mobilen om det funkar. Målning klar. Dekaler på g. Väldigt bra dekaler! Ja med lite erfarenhet så blir det en snygg Viggen. Tänker köpa fler. .. Landställ mm kvar.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Henrik R »

Heja heja! Ser bra ut det där. Jag väntar gärna på att bygga, så Aires hinner släppa cockes och andra gobitar! Men så länge får jag njuta av era mästerverk. kör på!
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Johan Elvin »

Hej Axel
Om du inte har nåt emot det så länkar jag bilderna du lagt upp på FB till denna sida.

Bild

Bild

Bild

Bild
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Axx »

Tack Johan för hjälpen! Uppskattas verkligen! Hoppas du vill hjälpa till med bilder på den snart klara 37449 också?
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Johan Elvin »

Axx skrev:Tack Johan för hjälpen! Uppskattas verkligen! Hoppas du vill hjälpa till med bilder på den snart klara 37449 också?
Jamänn, inga problem.
Å andra sidan är det inget svårt, det är bara att kopiera bildadressen från FB och lägga in som bildlänk på forumet, men om du vill ha hjälp så fixar jag det.

Ser fram emot att se den färdig.

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Äntligen! ....

Inlägg av Axx »

Klar! Bilder att hämta från fb.. Tack på förhand. / Axel
:D Viggen ÄR väldigt vacker, så det så...
Skriv svar