Detta är ett mellanspel, ville köra ett avslappat bygge, utan krav, rakt av oob, och bara ha kul, samt bara basic, då jag oftas bygger kärror med shortrun eller annat och scratchar mkt till dem osv.....
så kan hända att man blir less o utan energi för dem, jo då tar man en paus o gör nåt annat.
Denna modell är min 13e sen återstarten 2,5 år sen (ine byggt innan dess på 19-20år, då med pensel och visste inte ens vad en wash var), dioramat är min andra nånsin och figuren är min 3e,
Modellen är en Eduard BF109E1 1:32, mkt shortrun vibbar på den, men annars var den ruskigt kul att bygga, huvudsakliga färger användes Tamiya färger samt egen blandningar av dem, alla korsen samt swastikan är målade, använde mig av Alliance Modelworks stålmasker för detta, brukar slära mina masker i vanliga fall, men som sagt skulle vara avslappningsbygge, körde rätt skarpa kontraster på det svarta vita, dessa tidiga kärror var ju lite mer "glada färger" samt bra underhåll iom tidigt i kriget.
figuren är en blandning av Verlinden och hasegawa mkt modifierande för o få den som man vill, solsolen är scratchad, likaså bordet, pallen o lite smått o gott, basplattan är en Ikea ram (Gladsax), använt mig av spackel, trälim, gips, o massa annat, men hursomhelst var galet kul att göra, ganska enkel men men det höjer iaf modellen.
Platsen är Wangerooge, en liten sandig platt ö, 1940, piloten Kurt Ubbet, motorbytet är klart o han slappar i stolen m en kopp kaffe inväntan på att mekanikerna ska fixa det sista på kärran,
man kan se den gamla motorkåpan med ett hål i, en fullträff på den när han tidigare var på väg hem o klara sig galant med nöd o näppe (lite what if it happened)....
lite bilder....

inte kanske 100% rätt men galet kul

/Mal