Mals Quicky BF109E1 och diorama är klart....

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford

Mals Quicky BF109E1 och diorama är klart....

Inlägg av Mal_Belford »

Japp.

Detta är ett mellanspel, ville köra ett avslappat bygge, utan krav, rakt av oob, och bara ha kul, samt bara basic, då jag oftas bygger kärror med shortrun eller annat och scratchar mkt till dem osv.....
så kan hända att man blir less o utan energi för dem, jo då tar man en paus o gör nåt annat.

Denna modell är min 13e sen återstarten 2,5 år sen (ine byggt innan dess på 19-20år, då med pensel och visste inte ens vad en wash var), dioramat är min andra nånsin och figuren är min 3e,
Modellen är en Eduard BF109E1 1:32, mkt shortrun vibbar på den, men annars var den ruskigt kul att bygga, huvudsakliga färger användes Tamiya färger samt egen blandningar av dem, alla korsen samt swastikan är målade, använde mig av Alliance Modelworks stålmasker för detta, brukar slära mina masker i vanliga fall, men som sagt skulle vara avslappningsbygge, körde rätt skarpa kontraster på det svarta vita, dessa tidiga kärror var ju lite mer "glada färger" samt bra underhåll iom tidigt i kriget.

figuren är en blandning av Verlinden och hasegawa mkt modifierande för o få den som man vill, solsolen är scratchad, likaså bordet, pallen o lite smått o gott, basplattan är en Ikea ram (Gladsax), använt mig av spackel, trälim, gips, o massa annat, men hursomhelst var galet kul att göra, ganska enkel men men det höjer iaf modellen.

Platsen är Wangerooge, en liten sandig platt ö, 1940, piloten Kurt Ubbet, motorbytet är klart o han slappar i stolen m en kopp kaffe inväntan på att mekanikerna ska fixa det sista på kärran,
man kan se den gamla motorkåpan med ett hål i, en fullträff på den när han tidigare var på väg hem o klara sig galant med nöd o näppe (lite what if it happened)....

lite bilder....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

inte kanske 100% rätt men galet kul ;)

/Mal
Senast redigerad av Mal_Belford den 05 nov 2014, 22:35, redigerad totalt 2 gång.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: Mals Quicky BF109E1 och diorama är klart....

Inlägg av easy_company »

Otroligt välgjort och realistiskt det ser ut, hatten av! Härligt!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
felle-j
Namn: Felix

Inlägg av felle-j »

Verkligen grymt snyggt du har fått till det!
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar för de fina orden.....

Redan börjat planering av mitt nästa bygge samt diorama.....
Kan avslöja lite....

Brewster Buffalo SH 1:32 finsk....en shottrun model..har byggt en Dutch innan.......så blir en rerun på den modellen ;)

http://www.largescaleplanes.com/article ... p?aid=1805
Jan Gaude
Namn: Jan Gaude

Inlägg av Jan Gaude »

Rackarns läckert & snyggt bygge!!!
Kul med många bilder också... :D
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Kul att den här poppade upp över horisonten! Snyggt bygge och trevlig miljö. Ingen dålig kaffebalja piloten fått tag på...

Hälsningar Magnus
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Imponerande!

/M
Skriv svar