Jag bygger inte bara pansar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ingvar
Namn: Ingvar

Jag bygger inte bara pansar

Inlägg av Ingvar »

och inte bara 1:35,
utan också flyg, med propeller, löjligt många vingar och en massa snören kors och tvärs. Inte nog med det, inga hjul utan något slags kanoter. Den lär inte ha varit snabb den här, men vilka fina modeller Airfix får till nu för tiden :D

Jag har gått i barndom, detta är min första Airfix sedan jag var liten knatte och all veckopeng användes till att köpa just Airfix, Humbrol och Brittifix 77.

Bild

Bild

Några linor till roderytor fick jag också till,
Bild

När vi ändå är på böljan den blå kan vi passa på och visa några bilder på mitt första allvarliga försök till båtbygge. Trumpeters 1:350 Sovremenny med ets från Gold Medal Models, några resingubbar från North Star liksom extra reling och kabel rullar från samma företag. Gubbarna är ruskigt bra gjutna. Extra reling har inte kommit på plats än. Vadå, räckte inte GMM satsen? Jo, men min vana trogen kunde jag inte låta bli att bygga om. En mellanbrygga såg inte ut som på bild och då räckte inte relingen. En del kvar att göra alltså. Riggning har jag ju tränat på ovan, så vi får se hur det går
:shock:

Här är en länk till en rysk sida med en walkaround på en Sovremenny som går utanpå det mesta, ett antal 360 positioner inklusive insida.
http://3d.defendingrussia.ru/esminec/

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag har försökt skapa lite liv i relingen med det ser bara kladdigt ut så det skall rättas till.

Godkväll,

Ingvar
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: Jag bygger inte bara pansar

Inlägg av easy_company »

Ingvar, har du byggt modeller länge? Mycket välgjorda och fina.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Tack Henrik,
Jo ett tag har jag hållit på, liten Airfixbyggande knatte var jag i början på 70-talet, -återfallsförbrytare blev jag i slutet på 80-talet. Första tävlingen var första C4-open, kan ha varit 1992.

/ Ingvar
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snygga byggen!
Får vi se dem på 08-OPEN?
Det vore kul att se dem där.
Eftersom jag själv bygger fartyg är jag extra sugen på att se Sovremenny.
Jag byggde den modellen själv för sisådär fem år sen, men inte lika ambitiöst som du.

Uffe
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Uj ! Jisses vad roligt :-) På den sidan med 360-graders vyer kan man ju ränna runt tills man blir yr i huvudet :D
/ Robin
Skriv svar