utan också flyg, med propeller, löjligt många vingar och en massa snören kors och tvärs. Inte nog med det, inga hjul utan något slags kanoter. Den lär inte ha varit snabb den här, men vilka fina modeller Airfix får till nu för tiden

Jag har gått i barndom, detta är min första Airfix sedan jag var liten knatte och all veckopeng användes till att köpa just Airfix, Humbrol och Brittifix 77.

Några linor till roderytor fick jag också till,

När vi ändå är på böljan den blå kan vi passa på och visa några bilder på mitt första allvarliga försök till båtbygge. Trumpeters 1:350 Sovremenny med ets från Gold Medal Models, några resingubbar från North Star liksom extra reling och kabel rullar från samma företag. Gubbarna är ruskigt bra gjutna. Extra reling har inte kommit på plats än. Vadå, räckte inte GMM satsen? Jo, men min vana trogen kunde jag inte låta bli att bygga om. En mellanbrygga såg inte ut som på bild och då räckte inte relingen. En del kvar att göra alltså. Riggning har jag ju tränat på ovan, så vi får se hur det går

Här är en länk till en rysk sida med en walkaround på en Sovremenny som går utanpå det mesta, ett antal 360 positioner inklusive insida.
http://3d.defendingrussia.ru/esminec/

Jag har försökt skapa lite liv i relingen med det ser bara kladdigt ut så det skall rättas till.
Godkväll,
Ingvar