Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Köpte några tennfigurer i souvenirshopen i Birka häromåret. Planen är att göra en liten vignett, men eftersom det är osäkert när det blir lägger jag ut en bild nu.
På köpet kommer en liten sjukvårdare från brittiska hemvärnet.
Säg det inte till någon: Jag är egentligen tennsoldatssamlare, det ligger en liten armé i lådor i källaren. Det här med modeller är lite vid sidan om....
Herr ingenjör, tack för länken! Kul att läsa om skådespelaren bakom figuren. Det fanns lite andra figurer i samma sats (tror jag visat bilderna tidigare?) som nog också hade förebilder i BBC:s tv-serie. Sergeanten med den utsträckta handen tycker jag liknar min morfar, men han lär knappast varit förebild till en engelsk tennfigur....
Tack för berömmet förresten Mal Belford! Jag försöker komma i gång igen med figurer men det finns så mycket man ska göra!
The characters of Dad's Army (left to right): Privates Pike and Frazer, ARP Warden Hodges,
Private Godfrey, Captain Mainwaring, Private Walker, Lance-Corporal Jones and Sergeant Wilson