Var är alla Safirer? Här är i alla fall en som är klar!
-
- Kontakt:
Var är alla Safirer? Här är i alla fall en som är klar!
Tarangus Safir lär sälja riktigt bra. Jättekul, förstås! Men vart tar alla vägen? Har bara sett en byggd (Rickard Anderssons på AIM), och någon enstaka byggtråd på Britmodeller. Denna smygtagna mobilbild visar i alla fall att en är på gång på ett stökigt byggbord någonstans i Mellansverige. Påstås inom kort vara synlig i Öresundstrakten.

Senast redigerad av Björn Fransson den 03 nov 2014, 22:53, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Namn: Johan Elvin
Re: Var är alla Safirer?
Själv inväntar jag att det ska komma lite eftermarknads grejer till safiren i form av dekaler och fotoets.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Jag skulle ha köpt en Safir, men jag har liksom inte kommit till skott.
Den ser onekligen ritkigt fin ut ihopsatt.
Samma som Henrik, har liksom inte blivit av ännu. Snyggt jobbat!Henrik R skrev:Jag skulle ha köpt en Safir, men jag har liksom inte kommit till skott.
Jakob Fall
AP
AP
-
Det är väl som med viner, de vinner ofta på att lagras ett tag
(tills aftermarket hinner ikapp eller byggarna inser att det nog inte
kommer något aftermarket-godis ...)
/ Robin
Nej, det ligger ingen Safir i min vinkällare, där är det fullt av pansar,
bilar och kanoner ...

(tills aftermarket hinner ikapp eller byggarna inser att det nog inte
kommer något aftermarket-godis ...)
/ Robin
Nej, det ligger ingen Safir i min vinkällare, där är det fullt av pansar,
bilar och kanoner ...
Jeg har byggesettet, og jeg har dekaler, men da det skal være fotoets på vei så venter jeg med å bygge til jeg også har disse.
/Nils
/Nils
-
- Kontakt:
Jag trodde nästan det, alla väntar på ets.
Så även jag, men när jag vann C4 Opens specialpris på AIM fick jag en Safir till. Och det är den jag bygger nu, i väntan på etset, som jag ska använda på min nästa.
Dock kan jag rekommendera alla att bygga två. Även om det är få delar är det ingen enkel modell att få ihop. Det innebär inte att den är dålig, men den är lite trixig att få ihop, så på mitt bygge nu har jag lärt mig massor som underlättar nästa gång. Återkommer med en mer utförlig byggrapport när allt är klart. Och köper ni två gynnar ni dessutom Tarangus, så att de kan göra fler modeller!

Dock kan jag rekommendera alla att bygga två. Även om det är få delar är det ingen enkel modell att få ihop. Det innebär inte att den är dålig, men den är lite trixig att få ihop, så på mitt bygge nu har jag lärt mig massor som underlättar nästa gång. Återkommer med en mer utförlig byggrapport när allt är klart. Och köper ni två gynnar ni dessutom Tarangus, så att de kan göra fler modeller!

Snyggt! Släng på lite raketer och kanoner under vingarna och varför inte ett Ksp torn bakom hytten (heter det så på flygplan?) så blir det kanoncoolt! Och glöm för allt i världen inte att vädra med lite Buff... 
Öken-Erik
CU@C4

Öken-Erik
CU@C4
Jag tror att det beror på att det är en så konstig skala. 1/48 är det väl ingen som bygger? Är det en sån däringa box scale di prater om?
-
- Kontakt:
Låter ju onekligen lite mer spännade än att maskera och måla dit 15 fält i lysorange. Vilket jag just gjort. Tyckte först att den blev färgglad, men inser nu att den nog är lite trist om man jämför.Öken-Erik skrev:Snyggt! Släng på lite raketer och kanoner under vingarna och varför inte ett Ksp torn bakom hytten (heter det så på flygplan?) så blir det kanoncoolt! Och glöm för allt i världen inte att vädra med lite Buff...
Öken-Erik
CU@C4