En SBD-3 Dauntless på bordet 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Henrik R »

Eldanke Commander! tackar för kommentaren! jo den kommer nog bli helt ok, hoppas inget oförutsagt händer.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Henrik R »

Nåväl, Det händer lite i lackboxen. Har varit lite slarvig med uppdateringarna, men det är för att det är så kul att bygga, så man "hinner" inte riktigt med att uppdatera :-)
Hur som helst, nu har Devastatorn fått lite färg på sig...och en och annan märkning. :-)
Mitt med detta så är det dags att renovera sprutan lite, den har gått länge (6 månader) med vanligt underhåll. Det är dags att byta packningar,lager och nål så det blir nytt och fint.

Bild

Bild

Bild

Bild
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av commander »

Suveränt snyggt! Så ska det se ut! Nyanserna ser ut att sitta som en yxa i en bondrygg :) Lysande bygge!
/A
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Johan Elvin »

:shock:
Skitsnyggt. Du har verkligen fångat den rätta känslan för en sliten navy bird.

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Axx »

Supersnyggt bäste Herr H. Hatten av! ( Undrar vad som ska tas av vid nästa bildserie, nu när hatten redan är borta??? ) Hahahahaha :o :lol: :lol: :lol:
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Ulf Lundberg »

Härligt med alla subtila blekta nyanser och chippningen.
Du har lyckats bleka ned dekalerna bra också.
Hatten av!

Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Henrik R »

Tackar som ödmjukast för kommentarerna. Ytan blev över förväntan bra faktiskt. Nu är det bara lite på undersidan kvar och en slutgiltigt finish, sen är den klar!
Dagens WTF 2 är att när jag skulle välja alternativ 2 med 2 st brandbomber istället för 250kg bomberna så visade det sig att GWH endast skickar med 1 brandbomb.
Vafan liksom..Det är ju inte så vanligt med Brandbomber och då ska det skita sig. Nåväl jag får köra med vanliga smällare istället.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Devastating devastator i 1/48 GWH

Inlägg av Henrik R »

Tjo! Nu blev Devastatorn klar. Detta var en riktigt fin modell trots bristande beskrivning och avsaknaden av vissa delar. Kul att skruva ihop och måla. Detta fick nu upp min ånga att bygga en lillebror till Devastator,En SBD Dauntless. Följer samma tema med blå och ljust underede.Hur som helst så kommer här lite bilder på min TBD-1. Samt att propellern vid fototillfället sitter åt fel håll. Vilket nu är fixat.. Jag är kass på fota men jag lär mig sakta men säkert. :-)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild






Lika bra att fortsätta med en SBD Dauntless från Accurate Minatures, givetvis i 1/48

Bild

Bild
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: TBD-1 Devastator 1/48 GWH klar..En SBD på G

Inlägg av Daniel_A »

Så himla snygg. Riktigt snygg look på vingar, rundlar och huv... ja, på allt egentligen.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: TBD-1 Devastator 1/48 GWH klar..En SBD på G

Inlägg av Henrik R »

Ja Helloween!...Då håller vi på med cockpit i Dauntless:en, Accurate Minatures är lite latjo med sin byggbeskrivning. Jag kommer inte överens med dem. Alltså en kass bild vad delarna heter och sen en massa mumbo jumbo text om hur man ska göra. Hur som helst så är det på G att stänga igen kontoret åt piloten och skytten. På denna Dauntless blir det nog öppen huv för ovanlighetens skull..
Tjo!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar