Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej,
Nu har jag ett nytt projekt på gång. Den här gången har jag köpt Eduards Hellcat i skala 1/72.
De är de engelska varianterna från FAA jag snöat in på.
I vanlig ordning börja projektet i cockpit. Det är ett mycket fint cockpit man får med i modellen med en hel del fotoets.
Många av fotoetsdelarna är redan målade (det känns lite fuskigt :-\). Det hade funkat lika bra all måla själv men när dom nu redan är målade ...
Bra detaljeringsnivå och skalakänsla för sittbrunnen.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Ja, så är tingens beskaffenhet. Men det är också svårt att veta exakt vad som kommer att synas så det är lika bra att göra allt när man ändå håller på.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Sen finns ju alltid den där varma och mysiga känslan av ett väl utfört arbete
kvar efteråt, även om det inte skulle råka synas när modellen är färdig
Du får se till att spara bra bilder av cockpiten till eftervärlden ...
Det för-målade kanske är målat med etsande primer och hela midevitten
och om det är så så slipper kunden/byggaren kladda med det besväret
och kan gå direkt på det roliga med bygget
... och så lite fortsättning.
Jag tyckte att kulsprutorna såg lire risiga ut så de byttes mot rör i lämplig dimension.
Avgasrören är inte hellre så vackra.
Avgasrören ersattes med plaststav i rätt dimension. Dessa borrades upp med hjälp av skalpell och borr.
Motorkåpan tunnades ut i bakkant.