Bismarck 1:200 med trädäck osv. Första bygget!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jesper Nilsson
Namn: Jesper Nilsson

Bismarck 1:200 med trädäck osv. Första bygget!

Inlägg av Jesper Nilsson »

Tjena! 8-)

Detta blir premiären på mitt seriösa byggande och även premiären här på forumet! Tänkte starta en tråd både för att visa upp och få råd och kunna ställa lite frågor. Modellen är alltså en Trumpeter 1:200 Bismarck. Jag påbörjade projektet för lite över en månad sedan och har tyvärr inte tagit bilder efter ordning tidigare. Har ett litet uppehåll pga tre veckors resejobb, men snart återupptas äntligen bygget! :D

Några bilder efter lackeringen av skrovet:
Bild
Bild
Bild

Några fler bilder där det hänt lite mer, det är så det ser ut för tillfället:
Bild
Finns en del fel som måste rättas till här.
Bild
Lite vädring av skrovet:
Bild

Har köpt ganska mycket extra kit till, men det återkommer jag till. Det var allt jag hade att bjuda på denna gången, vi hörs!

Edit: Ändrade till photobucket för att få större bilder.
Senast redigerad av Jesper Nilsson den 09 aug 2014, 00:40, redigerad totalt 2 gång.
jfall
Namn: Jakob Fall

Re: Bismarck 1:200 med trädäck osv. Första bygget!

Inlägg av jfall »

Välkommen och WOW! Ambitiös första seriösa projekt och även snyggt jobbat, ser ju hur snygg ut som helst! Bismarck är ju ett väldigt fint fartyg också.

Jakob
Jakob Fall
AP
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Välkommen till forumet! Mycket ambitiöst projekt att våga sig på. Att hålla huvudet ovan vattenytan verkar du ju redan klara av, fortsätt så :)
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Ambitiöst projekt!
Ser bra ut så här långt.
Håll tempot uppe. Det är lätt att grotta ner sig för mycket i detaljer med risk att aldrig bli klar.
Håll oss uppdaterade.
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Hatten av för det första projektet. :-)
Härligt att se Bismarck byggas.
Jesper Nilsson

Tackar så mycket! Funkar bilderna i full storlek för er? De blir minimala för mig.
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Jesper Nilsson skrev:Tackar så mycket! Funkar bilderna i full storlek för er? De blir minimala för mig.
De blir små för mig också och klickar jag så kommer jag till en sida på imageshack med olika länkalternativ, men ingen bild. Jag använder inte imageshack själv, så jag kan inte bistå med hjälp, men det gör säkert någon annan här. Hoppas det löser sig, för det är ett spännande projekt att följa.

/Daniel
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Njae, bilderna är lite väl små och klickar man på dem får man upp koderna. Försök att få dem till 800x 600 så brukar det bli lagom. Storleken anger man innan nedladdningen i Imageshack.
Stellan Schroeder Englund
Jesper Nilsson

Det börjar att röra på sig litegrann nu. Tyvärr så har kameran pajat på mobilen så jag kan bara lägga upp några kassa bilder nu tills jag köper ny telefon.

Bild
Bild
Bild
Bild

Börjar ta form:
Bild

Sen har jag börjat med skeppsbåtarna som jag blev riktigt nöjd med:
Bild
Bild

Ursäktar för mycket dåliga bilder! När jag får ordning på telefonen så kommer jag ta mer bilder vid byggandet osv. :)

Edit: Ändrade till photobucket.
Senast redigerad av Jesper Nilsson den 08 aug 2014, 01:38, redigerad totalt 1 gånger.
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Bilderna är inte direkt dåliga, bara pyttesmå... och klickar man på dem så blir det ingen förstoring, om man nu inte känner för att ladda ner dem en och en. Ser ingen poäng med det. Vore det inte bättre med Photobucket?
Live & let dry.
Skriv svar