J35B "Viggen" Drake,1/48 Hasegawa med gotta massabilder sid6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Henrik R »

Fint de Janne! Aireskocken är guld värd. Den passar som handsken! :-)
Kanon bra jobbat mannen! jag gillar när det är fart i byggena!

Det blir lite Drakar här..snart kommer det nog en till Drake från mig oxå haha..
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev:Fint de Janne! Aireskocken är guld värd. Den passar som handsken! :-)
Kanon bra jobbat mannen! jag gillar när det är fart i byggena!

Det blir lite Drakar här..snart kommer det nog en till Drake från mig oxå haha..
Heheh, tillsamans fyller vi forumet med drakar...kan vara trendsättande :P Men de behöver luftas ur garderoberna...så många Drakar som köpts och ändå har jag sett bara ett fåtal byggda

Lennart skrev:Här går det undan .Kul med massa egna detaljer.Snyggt blir det också. Brottas själv med Best Choise Jas 39 för tillfället.Har en hel "skokartong med resin delar :D Lennart
Man ska smida medans järnet är hett :D Det går betydligt fortare med den här då jag inte behöver klura lika mycket....fixade klurandet med den första modellen :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
kyrkis
Inlägg: 70
Blev medlem: 26 jan 2012, 13:35

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av kyrkis »

Jag antar att du redan har detta målningsschema för 35220. Men för säkerhets skull här är den:

kyrkis

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Janne.S »

kyrkis skrev:Jag antar att du redan har detta målningsschema för 35220. Men för säkerhets skull här är den:

kyrkis

Bild
Jajjemensan, tack ändå :D Kanske finns fler som vill ha den? :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Björn G »

Superbt, som vanligt! Skall bli kul att se det färdiga Viggencamot!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Janne.S »

Tack Björn :D

Vi får se hur det går..... stötte på lite patrull :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Axx »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mitt ex av samma kärra. Kanske kan vara till hjälp? / Axx
Senast redigerad av Axx den 18 mar 2012, 09:01, redigerad totalt 1 gånger.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Janne.S »

Axx skrev:Bild

Bild

Mitt ex av samma kärra. Kanske kan vara till hjälp? / Axx
Mmmmmm...MArabou! :D

En sådan läckerbit! Jag hoppas jag kommer i närheten :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Björn Fransson »

Oj, oj, oj! Hold your horses, så ska jag leta fram några referensbilder på kärran som jag tog i somras där den hänger i taket på varuhuset i High Chapparall. Är inte helt säker på att den har "trampa ej här"- märkningen på luftintagen. I så fall var de täckta av ett tjockt lager damm (vilket i och för sig inte är omöjligt) men de syntes inte på tre meters avstånd i alla fall. Så dubbelkolla gärna just den detaljen.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: J35B "Viggen" Drake, 1/48 Hasegawa med gotta.

Inlägg av Sten Ekedahl »

Den där kärran såg jag dagligen när jag jobbade på F 18 1977-80. Den stod uppställd inne på flottiljområdet framför kanslihuset.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar