Inredningen är riktigt fin, huven ska vara på, men det är nästan lite synd att dölja alla detaljer. Så det blir desto fler bilder istället:

Tja, sedan var det bara att smälla ihop den. Underbar passform, i stort sett inget spackel alls gick åt.

Direkt på målning: Först grundmålades allt med Tamiyas aluminium på burk. Därefter fick jag be en förundrad femtonårig dotter att få låna lite hårspray som sedan sprayades i rejäla lager. Kändes minst sagt lite konstigt. Lite mer hemtamt var det när airbrushen kom fram. Först Gunze Medium Sea Grey på undersidan, följt av ett lager Tamiyas Ocean Grey på ovansidan:

...och sedan Gunze Dark Green. Testade att maskera med häftmassa. Kladdigt och obehagligt, men resultatet blev rätt bra. Mot förmodan.

Sedan var det då dags för det stora hårspraytestet. Varmt vatten spreds ut på de ytor som skulle chippas. När färgen lösts upp, tog jag bort den med en pensel. Funkade överraskande bra för att vara första gången. Kanske blev det lite mycket på sina ställen, men jag är nöjd ändå. Man lär sig.

Vädringen avslutades med att väl valda ytor slipades med 2000-sandpapper.

Nästa steg är dekaler. Och den här gången ska även de vädras. Det blir för övrigt EB-B, om jag inte minns fel har väl en viss herr Fridsell byggt den i 1/72 en gång i tiden?