Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Tackar, det värmer....

En samling teaser bilder....ska verkligen försöka fota bättre denna gång, dock efter Open....så dessa får duga tills vidare.....är larvigt sugen på göra en basplatta till denna, det är ju ett avbrott o byggande från flyg......



Bild



Guncam lisnen torkar fortfarande ;) .....

Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Fan det blev en model av denna till slut...det var motigt ett tag...så tog mer eller mindre pauser emellan detta bygge, som sagt inte bygga när man inte känner för det, ska ju vara en glädje med ;)....
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av easy_company »

Jag får "gåshud" när jag ser denna mycket välgjorda tyska kärra Mal, otroligt fint byggt och målat och chippat!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar det värmer......

Denna model var ju hemsk när jag fick den...nån hade typ suttit på den eller klivit på den.... o så mkt trasigt...men gav mig faen på få ihop den.....erkänner....jupp den blev en modell jag larvig nöjd med i slutändan...jo många svordommar som Voi VI** o Hin Håle fanns där många gånger.....iom vill inte kassera något, inställningen it may turn out in someting after all....and it is not bad.....jo erkänner är larvigt envis med som natur....lol...

Så tackar för de fina orden Henrik ;)
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Jupp...Så här gick det, överraskad vart man.....

Samt big big Thanks till Erik som hjälpte mig att ta mina modeller till Open 08 och ställa ut dem.
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Henrik R »

Väl värd det där Juha!

Det var för övrigt första gången jag träffade dig Juha och jag måste säga att du är en störtskön kille! Det var riktigt kul att få prata med dig!
Rock on!
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Tackar, jo överraskad vart man, samt vart riktigt trevligt.....

Nu får man vila till sig efter denna helg....nåt nytt sen...dock får se vad det nu blir.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av easy_company »

Grattis Juha till segern, en fin kärra och ett fint pris.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, den stod man ju och beundrade en hel del. Välförtjänt klasseger! Otroligt snyggt bygge!
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tack tack...ny erfarenhet rikare..denna har fått no: 15 i färdiga byggen efter åtrrstarten tre år sen :).....

Next stop basplatta till denna.....
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Lurifax »

Jag har bara sporadiskt tittat på det här bygget. Lite långt och många sidor, och många kommentarer ... och jag är alltid trött ... Men jag klickade på sid 24 idag och attans vad bra det blev. Riktigt magiskt snyggt. Tyvärr bevittnade jag inte 08-Open men jag dristar mig ändå att säga att det är en värdig klassegrare (även om konkurrensen måste ha varit knivskarp med tanke på alla andra byggen som visas här som varit med på 08-Open).

Även riktigt kul att du kan blåsa så mycket nytt liv i en modell av en förebild som ibland känns rätt så sliten (dvs mycket byggd).

*Applåder*
holst

CU@C4
Skriv svar