Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Sven.

jorå kikar på vad du pysslar med i pansar....

Det handlar om små steg som gör en helhet....

Denna indevid på kärra är lite ovanlig då inget känt ess eller nåt sådant, så har gett mig en del frihet...jadå det är kvalificerade gissningar samt bläddrat i mina FW190 böcker, vol 1-3 .....det finns varianter...det är bara förnamnet...så löser på och drar slutsatser osv....

Ja...sett myckt referens material...så det är en hel del...så denna är en tolkining som säkert är rätt nära sanningen ;)

för övrigt den piloten som flög denna var Werner Conradt...hittade en illustration av konstnären Arkadiusz Wrobel....inget indevid namn bara en ilustratuin som jag bara älskade....
Bild
Sen gav jag mig fan på ta reda på vem som flög den....många timmar för en sådan sak så hittade jag honom....det var stor risk för No Name på den.....det var via JG300 listor som de som gör skins till IL2 som har koll visade sig...yess....den som söker han finner.

Så kul o veta vem det var...motera så gjorde jag vissa modifikationer...då jag vet at man fick överta en kärra..dvs RLM 02 pansarplåar..nyligen moddad...m oxidfärg över nitar/skruvar...

som denna, kärran e sliten...nyligen anländ till Jg300...pansarplåtar nya (inget slitage på dem) övriga kärran sliten samt patchmålad siffra 1....

så min tolkning av att få den levande....Mals Way....

Notera att det är konstnärens tolkning ...yep...den gillar jag..så har haft den som en referensram...med läst på mm...det vita bandet kan ha varit svart med....men hey ingen som vet...

yep är lite förtjust i udda indevider.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Snussugen »

Mal_Belford skrev:BTW hur fasiken går det med din Dora.....saknar den mycket fasiken.
Får nog ge den ett bad i ugnsrengöring och börja om från början. Noll motivation just nu. :/
Live & let dry.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av magnusf »

Den här vill jag se i verkligheten! Vänligen släpa dig och dina plastbitar till Solna i april :) !

Hälsningar

Magnus
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar....

jag får se om jag blir klar med den i tid....denna har och är speciell på ett sätt för mig....krävande oja...mkt läst i litteratur (Fw190 Vol 1 till 3) googlande frågande....mkt kvalificerade gissningar....ihop med konstnärlig frihet.....

så ska se om jag hinner.....stresssar ju inte direkt lol....samt denna kommer bli skitball o ha i vitrinen....
Apropå det snart dags o skänka bort två tre modeller igen iom platser jag har är 8st....så ska se vem som adopterar dem.....
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Fortsatte lite ikväll m landstället...de behöver lite dressande....

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av magnusf »

MYCKET snygg rördragning :) !

Hälsningar

Magnus
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Daniel_A »

:shock: WOW!
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar....

Iom jag monterat en pinne på ena landsrället...den vita plastic carden på högra landstället....det kommer gå en vajer från den...jupp ser till att sporrhjulet åker upp...

Samt får inte glömma bort landtälls indikator på ovansidan av vingens... en liten röd pinne som sticker upp...som visar att landstället är nere..
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Jiiiiaaaaaa...redone på fläkten...nu passar den.....fipplat färdigt m den...samt primat....sen påbörjat målning....samt en del delar fått klarlack med...detaljmålning mera, sen oljewasher.....det ska ju matcha hjulhusen som jag gjorde för över ett 1/2 år sedan ..... ;)


Bild

Bild
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Lite gjort ikväll....

Landställen.....lite fix på ett fel jag gjort....synns inte....men men...lol...men detta är vart det lutar åt....nästan klar....
Bild
Skriv svar