Disney Cars Mater zvezda

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robert A

Disney Cars Mater zvezda

Inlägg av Robert A »

Håller på att rensa på byggbordet och först ut är Mater ifrån Pixar filmerna Cars. En snap-kit ifrån zvezda som jag främst köpte för
att testa lite olika vädringstekniker på.. Byggd direkt ur lådan och har bara lagt till vajrarna för hans lilla kran.

Målad med life colors "rust and dust set" och diverse färger från vallejo. Vädrat med mig pigment, AK washer/filter.
Nästa modell att rensas från byggbordet är Ebbros lotus 72C och tamiya Porsche turbo rsr type 934 jägermeister..
Byggbordet måste rensas för eduards 109G-6 sats som jag väntar in... den har dock fått blandad kritik av niträknarna på diverse forum :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

//Robert
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Disney Cars Mater zvezda

Inlägg av Lars Befring »

SKITSNYGG!

Urläckert vädrad

jag har hört att dom har väldigt bra passform och passar perfekt för snabb/inspirationsbyggen.

angående 109:an så har dom väll hittat fler fel än rätt på den =) själv ser jag fram mot minst en =) eller fler

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Mycket bra! Den slitna färgen ser synnerligen trevlig ut.
Kanske lite oljefläckar bara?
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Snygg och söt!

/Daniel
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Fantastisk målning och vädring, Robert. Imponerande.

Håller med föregående talare att lite oljefläckar här och där skulle lyfta ytterliggare.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gulllig!
Jag vill ha den och gosa med.

Uffe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Jädrans väl testat! Hatten av!
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Kanoncoolt! Övertygande rost och kanonschysst vädrat! Jag antar att det inte var en övning inför 934 Jägermeister som jag antar blir lite mindre sliten?
//BjörnK
Robert A

Inlägg av Robert A »

Tack för kommentarerna, ska se om jag kan lägga på lite oljefärger men hade inte rätta nyanserna hemma så blir att beställa. Svezda satsen har jäkligt bra passform även om jag skippade
snap saken och limma istället. En bra modell att testa rost tekniker på, tänkte prova salt tekniken på tamiyas VW bubbla i framtiden som jag har liggandes..

Jo 934 har precis lackerats och ska börjas slipas/poleras om någon dag.. Kunde inte motstå när de släppte en i 1:24 även om det är en typisk modern tamiya sats med förenklad detaljering alla slotcars.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Helmysig och helrätt gjord! Hatten av!
Skriv svar