Det går att bygga mycket tyskt från Battle of Britain med Matchboxmodeller, nåt brittiskt som passar finns knappt alls.

Jaha, imorgon får det väl bli nåt slags uppsamlingsheat för de som jag inte hunnit lägga ut än.
Limma noga, limma Matchbox
Nej, nån "sann" dvs Lesneyproducerad modell är det inte.Göran NS skrev:Men det är väl ingen "sann" Matchbox eller? Kan det vara Monograms eller om Revell hade en egen som de gav ut i Matchbox låda?
Jaja, oavsett så är det ett snyggt och stilrent bygge!
Do17 var väl den stackarn som var lättaste byttet av de tre Luftwaffe bombplanen under Slaget om England, tycker jag att jag läst. Brottsligt långsamt tydligen men besättningen satt alla fall i knät på varann så de kunde trösta varandra...
olindau skrev:Nej, nån "sann" dvs Lesneyproducerad modell är det inte.Göran NS skrev:Men det är väl ingen "sann" Matchbox eller? Kan det vara Monograms eller om Revell hade en egen som de gav ut i Matchbox låda?
Jaja, oavsett så är det ett snyggt och stilrent bygge!
Do17 var väl den stackarn som var lättaste byttet av de tre Luftwaffe bombplanen under Slaget om England, tycker jag att jag läst. Brottsligt långsamt tydligen men besättningen satt alla fall i knät på varann så de kunde trösta varandra...
Revell gav ut den under Matchboxlabel under 92-95. Det påstås vara den gamla Frogformen