Håller på med en Avenger..som är klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Håller på med en hämnare!

Inlägg av Henrik R »

ja det var märkligt att du fick i den utan att spräcka hela modellen! tycker jag provat det mesta nu.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Håller på med en hämnare!

Inlägg av magnusf »

F-n vad trist! Missade att huven inte var monterad i anvisningarna...

Jag tror du får ta loss huven igen helt enkelt. Det är aptråkigt att göra om men är du försiktig så borde du få en ganska minimal skarv som du lätt kommer åt att putsa av och bättringsmåla. Risken är att du hamnar i det läget ändå fast med trasigare kanter om du bryter och bänder!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Håller på med en hämnare!

Inlägg av Henrik R »

Tack för era idéer. AHHHHHHH! Nu ramlade polletten ned...Eller tornet vill säga :-) Först trodde jag flygplanskroppen skulle spricka upp som en mussla ungefär, men jag kunde med Magnus länkade tips modifiera vinkeln på tornet trycka hårt på tornets glas så den bångnade lite och samtidigt hålla hårt runt kroppen så den inte skulle spricka upp. då gick den till slut ned :-)

Nåväl hällde över den slutgiltiga mattlacken så blev den klar. Jag måste erkänna att jag var lite ringrostig när det gällde flygplan, när jag de senaste 3 månader byggt fartyg som mer är ett modulbygge. Kände att jag inte behärskade byggtekniken på vettigt sätt(läs tornet bland annat). Men nu kanske det ha lossnat inför nästa bygge. Det verkar också som om blogghelvetet komprimerar bilderna hårt som fasen. Bilderna ser diffusa ut..hmm.
så här blev Avengern till slut.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Håller på med en hämnare!

Inlägg av Robin Nilsson »

Snyggt !!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Håller på med en hämnare!

Inlägg av Henrik R »

Tackar Robin!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Håller på med en Avanger..som är klar

Inlägg av SvenYoung »

Jisses, det var snabbt jobbat Henrik.

Imponerande takt och ännu mer imponerande resultat. Snyggt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Håller på med en Avanger..som är klar

Inlägg av jfall »

Jag blir mera övertygad efter varje bygge du färdigställer att du använder några slags häxkonster, ända förklaringen till att det kan gå så snabbt. Supersnygg är den också, bra jobbat!
Jakob Fall
AP
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Håller på med en Avanger..som är klar

Inlägg av commander »

Lysande! Så ska det se ut kompis :) Ännu ett strålande bygge!

/Andreas
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Håller på med en Avanger..som är klar

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snygg!
Men ska den verkligen vara så där mörk?
Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Håller på med en Avanger..som är klar

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! Kul att ni gillar den.Jag hade värdens svacka efter 08-open ska jag säga, men nu känns det som jag är G upp igen.Jag använder de flesta häxkonster när jag bygger :-)

Andreas, Hatten av för din kommentar!

Uffe., jag är kass på ta bilder helt enkelt, bilderna är mörka i sig. Jag var själv inte nöjd med dem.Ville få dem mer blå! Så jag bad en kamrat att ställa in kameran lite bättre när han ändå var här.
När det gäller färger på Avengers så varierade de rätt kraftigt, i alla fall på 3-tons kamot. Men denna bild kanske ger en mer rättvis bild på den.

Bild
Skriv svar