Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff

Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av MiniStuff »

Här kommer min första tråd på detta forumet, och lite ovanligt för att vara mig så blir det ett flyg. :)

Tog ju an en liten utmaning, kan man väl säga, att bli färdig med en Matchbox till lördag som skall vara med i Matchbox-SIGen på 08-Open. Dock är jag lite osäker på att jag verkligen hinner färdigt, men det var tydligen ett mindre problem :P Kunde vara med WIP:ar också så länge det är en Matchbox.

Första gången på måååååånga år jag sätter ihop en Matchbox MEN vilken fröjd det har varit! :D Gick in i detta bygge med bestämdhet att här skall byggas OOB! Och det gör jag, inte något enda skall tillföras, tänkte även se om dekalerna vill fungera :P

Det går liksom ihop lite som en Tamiya. Inte så mycket till detaljering, men åt flundran med det. Sänkta panellinjer och hittills inte en glipa eller misspassning så långt ögat ser. Jag är helt förvånad över enkelheten och hur kul det var, hade totalt glömt att det från förr! Inte undra på att jag köpte så många Matchbox i jämfört med Airfixlådor. :face:

Låda med innehåll:
Bild
Bild

Lite byggt på lunchen
Bild

ännu mer hopsatt och pinnat på pålar a la Janne the Impaler
Bild
Bild
Bild

så håll tummarna för mig att jag får ihop och målat så mycket som möjligt innan fredag... sen åker jag.

Markus
Stellan
Kontakt:

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av Stellan »

Spännande byggteknik, det ser ut som att du bygger färdigt vänster och höger halva innan du sätter ihop rasket, kan det vara så? Beaun byggde jag som liten pilt, nosen ser så härligt keff ut :) Klart du blir färdig med den där, det är ju bara en skarv atts lipa lite och så på med färgerna och dekalerna.
Stellan Schroeder Englund
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Tackar.

Jo, jag hoppade lite före och satte ihop vingarna först, var ju bara två gubbar på stolar som skulle in i själva kroppen och de skall målas först innan. :) Och det är på g.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Läckert med modeller i olika färger på plasten :-) Ska bli intressant att se den växa fram de närmaste dagarna..Så man får se den live sen på 08 open! :)
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Har alltid tyckt att Matchbox gjort den snyggaste Beufighter versionen. Radarnosen ger klart Mk. X lite attityd framför de andra versionerna. Vill minnas att den jag byggde när jag var liten hade bruna vingar och inte mörkgrå. Kan jag minnas fel?
Mvh. Andre B.
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Andre B. skrev:Har alltid tyckt att Matchbox gjort den snyggaste Beufighter versionen. Radarnosen ger klart Mk. X lite attityd framför de andra versionerna. Vill minnas att den jag byggde när jag var liten hade bruna vingar och inte mörkgrå. Kan jag minnas fel?
Mvh. Andre B.
Är väl inte helt omöjligt att de bytte färg någon gång, den här är "pressad" ganska sent i Matchbox historia...

Jag hoppas jag orkar måla lite ikväll så att jag kan iaf sätta ihop allt. Har haft så himla mycket med vanliga jobbet OCH att packa ihop hela Ministuff-butiken. Och så måste man ju sova varje natt, fattar inte varför så dumt egentligen att kasta bort en massa tid :P
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Japp sömn e överskattat...man klarar sig på en 3-4 timmar om natten :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Janne.S skrev:Japp sömn e överskattat...man klarar sig på en 3-4 timmar om natten :P
ett tag kanske... ;)
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Sova gör man inte..man vilar bara lite...:-)
Skriv svar