Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mitt nuvarande projekt! En Dark Eldar Razorwing Jetfighter. Airbrushandet klart (förutom glaset över cockpit som jag brukar måla med spegelkrom). Idén var ifrån början ett flames-liknande mönster, men halvvägs igenom så var jag väldigt missnöjd med effekten, så jag drog det åt ett annat håll. Någon tyckte det såg ut som ljuseffekter i vatten, så jag lade på en turkos wash, vilket jag tycker blev riktigt bra. Hexagonmönstret är gjort med självhäftande stenciler från anarchy models.
Härifrån är det penseljobb. Skulle gärna försöka få till en snygg blå-gul-violett missfärgning på utblåset. Han inte testat det förut.
Frågor:
Vilken skala?
Vilken Modell tillverkare?
Var köpte du den?
Vad använde du för verktyg till nätmönstret?
Får vi se den på 08-Open 2014?
Har du möjlighet att lägga in fler bilder på den där läckerbiten?
Grymt snygg lack och toningarna är underbara!
Nu gav du mig minst hundra ideér, har tidigare varit inne på att göra någon typ av nätmönster på ett tänkt scratchbygge av en spacefighter.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Ja, det stämmer att det är en games workshop-modell, 28 mm heroic scale. Jag brukar köpa från engelska nätbutiker för att få ett bättre pris. Exempelvis wayland games. I Sverige tror jag fortfarande figurspel.se är relativt prisvärda. Här är en bild på den omålade modellen med en liten tändsticksask som jämförelse. Den modellen målade jag i höstas, med hjälp av ett plastnät för grönsaker.
Den nya modellen har sitt nät gjort med självhäftande stenciler från anarchy models. De kallar dem HD stencils. Var ett kickstarter-projekt som nyss kom ut till försäljning. Trevliga att jobba med och alla möjliga och löjliga mönster! Sök på YouTube tex.
Ja hade tänkt dyka upp på open (har aldrig varit där och hittar inte mycket info om det förutom tid och plats). Men jag kommer inte hinna färdigt med den här modellen till dess. Vet heller inte vem man ska kontakta om man vill ha med sig modeller eller vilken nivå man måste hålla. Men tack för de uppmuntrande orden.
Aha! trodde att den eventuellt var anmäld som tävlade, nu är det nog försent att anmäla den.
Kvalitetsnivån ser det inte ut vara något större problem för dig och dina modeller (den är riktigt fin)
Om du vill kan du få ställa upp den på IPMS Uppsalas föreningsbord (utom tävlan) hinner du inte att bli klar med den spelar inte det någon roll, den är ändå helt klart värd att visas upp på ett eller annat sätt.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
I just might... Kan nån snäll person bjussa på en länk till nån sida med lite fakta om spektaklet (08 open alltså)? Hörde att Mig skulle vara där och hålla nåt föredrag. Men händer det något mer? Särskilda events att passa tider till? Ska man köpa biljett i dörren eller på nätet tex? Brukar det vara nån försäljning av prylar?