Det har blivit full fart på byggmötena här nere i Malmö nu i samband med detta, det byggs WW1 grejor så det sjunger om det. Jätteroligt!
Tänkte jag skulle bidra med ett litet strå till stacken med en Emhar Mk.IV Female (skala 1/35), och jag visste väl vad jag gav mig in på. Emhars modeller har inte de bästa rycktet, och det är välförtjänt. 2mm tjock plast på sina ställen med en passform som får SKIF att verka som hi tech gjutningar!
Efter att ha analyserat situationen, så insåg jag att det fanns två vägar att gå:
1. Bygga med modellens delar, spackla en massa, och därmed slipa bort alla nitar, eller...
2. Scratcha vissa delar istället.
Ni kan nog gissa vilken väg jag valde!

I det här fallet var det faktiskt mycket lättare med val nummer 2, ärligt talat (och roligare).
Ett litet urval av Emhars delar som har eller skall bytas ut (notera deras tolkning av en Hotchkiss ksp... huva!).

Och några bilder på bygget så här långt:
Läste att Mk.IV egentligen hade Lewis ksp:er, men jag gillar looken med de spinkiga eldrören, så jag håller mig till Hotchkiss.
Passade även på att öppna upp lite luckor när jag ändå höll på (nej, ingen interiör, där går gränsen!)

Tack för titten!
CU@C4