J 35A i provkamouflage, 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Inga problem, jag fixar det.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Nicklas Karlén »

Någonstans har jag bilder på den tidiga stolen, men jag hittar dom inte just nu. Det finns en film på Youtube om Draken där ett par grabbar lyfter i en stol. Jag gjorde ett skärmklipp på denna så man får en uppfattning om hur stolen såg ut då den skiljer sig rätt mycket från de sena stolarna.

Notera den prydliga mittbenan på mannen till höger.

Nicklas

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Då så, då var den nya stolen fixad. Eller ja, den gamla alltså...

Bild

Nu blev ju den gamla över. Alltså den nya. Men den lär jag få användning för i framtiden. Trettiofemmor får man aldrig nog av.

Stolen på plats i kontoret. Kärran primad i Tamiya aluminium.

Bild

Tja, sedan var det bara att måla.

Bild

Åsså det läckra mönstret på undersidan. Synd att man inte fortsatte måla dem så här!

Bild
PederT
Inlägg: 605
Blev medlem: 29 jan 2012, 17:10
Namn: Peder Thorell

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av PederT »

Snygg stol du fick till där, och undersidan där, den gick inte av för hackor.
Mycket, mycket snyggt målat. Grattis till ett kanonsnyggt jobb.

//Peder
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av MartinN »

Jag säger det igen, Björn. Snyggt!
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Tack! Bara upploppet kvar nu. Funderar på ytan, men den känns rätt matt, det är inte många reflexer på de bilder jag sett.
magnusj
Inlägg: 16
Blev medlem: 11 jun 2013, 23:46
Namn: Magnus Jones

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av magnusj »

Hej Björn,

Bygget verkar rulla på fint, angående blänket så har du säkert sett denna bild tidigare men jag skickar den iaf.

Jag ser fram mot slutresultatet, mycket snyggt hittills!!!

Bild

Ha en fin kväll!
/Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Tack Magnus! Jo, jag har sett bilden tidigare, och det känns som om ytan är rätt matt, så när som på radomen. Bilden du visar är förresten lite kul, 84:an var målad omvänt, dvs blå med gröna ränder. Funderade en del på om jag skulle gjort den istället, men fastnade för den grön/blå (som kommer att bli F 13-77).
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Jobbar vidare med makrilltrettiofemman. Ställen klara, med lite extra detaljer. Mattmonstret slukade den ena diagonala delen på huvudställen, så det blev till att scratcha en ny. Lite extra kablage piggar alltid upp. Börjar ju kunna dessa nu, så det var lite kul med ekrade fälgar som omväxling.

Bild

Maestros korta luftintag passar riktigt fint, det behövs inte mycket slipning och spackel där. Kruxet är att den inre delen (dvs den som man stoppar in i vingen) är rätt kort - ännu kortare när man som jag klantar till det - och då visar upp lite väl mycket av det som finns inuti. Om man inte vill visa upp alltför mycket plastmodellinnanmäte, kan man antingen välja att scratcha intagskanalerna, alternativt göra ett par FOD-luckor. Lat som jag är, valde jag det senare. :) Det gulsvarta piggar dessutom upp den inte alltför färgglada ytan - vilket behövs då det inte ens finns snygga kronmärken på vingarnas ovansidor.

Bild

Lite småfix återstår, lite touch up-målning och "klämmorna" som håller fast luckan mot intaget. Men i övrigt börjar allt bli klart. Till helgen borde jag kunna fixa till det sista.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J 35A i provkamouflage, 1/48

Inlägg av Henrik R »

Ser jättebra ut det där björn. Men menar du att det inte fanns kronmärkning på ovansidan?
Hur som helst är det hur snyggt som helst. Får vi se den på 08-Open för närmare granskning? :-)
Skriv svar