Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fick hem fyra G-6or från AZmodels limited edition utgåva. Totalt 16 olika märkningsalternativ. Egentligen fel skala för mig men dyker det upp en fin 109a så kan jag inte hålla fingrarna i styr.
Detta blir ett snabbygge för att rensa hjärnan från alla kanoner, byggnader och figurer en stund. Blir en individ ur JG300 med ett intressant målningsschema.
Väldigt fin detaljering OOB. Det jag har lagt till är hemmagjorda bälten av 0,7mm maskeringstejp. Det blev även en förenklad styrspak då mattmonstret tog orginalet Förbaskade skala till att vara så liten...
Wow!
Har alltid gillat tysk nattjakt och den där gillade jag skarpt. Vad för prislapp är det på en sådan 109:a? Var det dekaler med för mer än en nattjaktskärra? *nyfiken*
Vänligast / Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Härligt med fler 109 kärror. Ser ruskigt mkt fram emot eduard 109G-2 och G-6 i 1:48 som ska dyka upp i maj sägs det.. för att inte tala om alla brassin delar de kommer släppa Kanske första korrekta helnitade 109 i 1:48!
Andre B. skrev:Wow!
Har alltid gillat tysk nattjakt och den där gillade jag skarpt. Vad för prislapp är det på en sådan 109:a? Var det dekaler med för mer än en nattjaktskärra? *nyfiken*
Vänligast / Andre
Tack för det Andre!
Jag har beställt mina 109:or från min "hovleverantör" Kuivalainen i Helsingfors. Dom kostade 15 euro st. vilket borde bli ca. 130 kr. plus frakt. Finns dekaler för totalt fyra individer i denna ask varav tre är renodlade nattjagare. Bifogar en bild på baksidan.
Robert A skrev:Härligt med fler 109 kärror. Ser ruskigt mkt fram emot eduard 109G-2 och G-6 i 1:48 som ska dyka upp i maj sägs det.. för att inte tala om alla brassin delar de kommer släppa Kanske första korrekta helnitade 109 i 1:48!
Robert A skrev:
Kul att du gillar den Robert!
Jag ser också fram emot deras G-serie otroligt mycket. Det här är liksom mitt rätta element Älskar 109:an och min stora våta dröm är ju att Tamiya skulle släppa en sen G-6 eller K i 1/32 med samma utsökta gjutningar som deras tidigare 32-släpp.
Snygga alternativ Kalle! Jag är själv sugen på att bygga en ME-109, men då i 48. Men innan så blir det en Focke 190. Fast det skadar ju inte att införskaffa en ME så länge
Robert A skrev:Jodu en 109G-6 i 1:32 ifrån tamiya har jag drömt om länge.. revells senaste hade mer fel nästan en hasegawan
Jag har suktat lite på Revells nya men de rescensioner jag har läst och sett har fått mig att rygga tillbaka lite grann. Synd med tanke på att deras tidigare 32or har varit riktigt fina. Mycket gjutskägg och många sjunkmärken är inte det man förväntar sig av ett nytt verktyg från en tillverkare som Revell. Eftersom dom släppte en G-10 nyligen så känner jag mig lite tvungen att testa ändå eftersom jag är fullkomligt galen i de sena 109:orna. Eduard har ju släppt en massa godis till Revells nya 109:or så man kan säkert få ihop ett schysst bygge ändå.
Henrik R skrev:Snygga alternativ Kalle! Jag är själv sugen på att bygga en ME-109, men då i 48. Men innan så blir det en Focke 190. Fast det skadar ju inte att införskaffa en ME så länge
Kul Henrik!
Vilken 190 blir det? Det är också en riktigt vacker kärra. Speciellt A8/R8 Sturmbock och Langnasen Dora. Man kan aldrig ha för många 109:or och ska du bygga en 1/48 så är ju Eduards E-version en riktig höjdare.