JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Janne.S »

Oki, slut på vilan!
Härnäst en Kitty Hawk Gripen....lär bli å göra :P

Den kommer i en mjuk och lite äcklig låda tycker jag :P

Bild


Mycket delar är det, men man får plocka bort lite ...

Bild

Bild

Bild

Bild


De här två gjutstammarna har inget matnyttigt för en svensk Gripen egentligen....

Bild


Åsså lite gnäll.....

Lådan säger att man kan bygga antingen en "C" eller en "A" men om man ska göra en svensk kan man inte göra varken eller....
Delarna och kroppen är en "C" men dekalerna är till en "A".....så mycket satsade KH på research, det tackar vi för.
Inga extra tankar eller Litening kapsel.....inga saxlänkar till huvudställen?! snälla!

Ja ja, vem bryr sig om vad jag tycker...

Bara att hosta upp mer stålar...

Dekaler från Two Bob

Bild



Pitotrör från master och hjulbrunnar, cockpit, NATO balkar, och externt bös från CMK

Bild


Två extratankar och en SPK39 från Maestro.

Bild



Utblås från AIres och Irisar från Maestro.

Bild


Då var det bara att börja putsa resin då....

Och här är de redo för grundfärg.

Bild




Så, nog med gnäll för idag...

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Robin Nilsson »

ska inte bös stavas bôs egentligen ?

Det ser ut som om delarna från KH mest är ett komplement till alla "extras" du samlat ihop ;-)
/ Robin (ex Arvika)
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Robert A »

Ska bli intressant och se vad du tycker om cmk satserna, använt några av deras äldre satser och inte varit imponerad.. framförallt dålig passform jämfört med t.ex. aires.
Men vill gärna höra vad du tycker om deras senare alster, kanske de har lyft sig..
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Janne.S »

Robin Nilsson skrev:ska inte bös stavas bôs egentligen ?

Det ser ut som om delarna från KH mest är ett komplement till alla "extras" du samlat ihop ;-)
/ Robin (ex Arvika)
Jo men jag är inte infödd så jag tar mig friheter med stavningen :P
Får lite flashback till viggen bygget.....
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Janne.S »

Robert A skrev:Ska bli intressant och se vad du tycker om cmk satserna, använt några av deras äldre satser och inte varit imponerad.. framförallt dålig passform jämfört med t.ex. aires.
Men vill gärna höra vad du tycker om deras senare alster, kanske de har lyft sig..
Jag är lite nyfiken själv......brukar föredra Aires och de komner med både hjulbrunnar och cockpit till gripen.
Har ju en till i stashen så den kanske får aires istället. ?...
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Henrik Bergman »

149 spänn för en spaningskapsel!
Billigt... vet ni vad en riktig spaningskapsel kostar?

Det skall bli kul att följa ditt bygge, Janne :-)
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Janne.S »

Henrik Bergman skrev:149 spänn för en spaningskapsel!
Billigt... vet ni vad en riktig spaningskapsel kostar?

Det skall bli kul att följa ditt bygge, Janne :-)
Tack Henrik :D
Jag räknar med att du håller mig om ryggen under det här bygget :D

PS.
hörde någonstans en siffra på 800 mille svenska dinarer för en SPK...kan det vara i närheten?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Henrik Bergman »

PS.
hörde någonstans en siffra på 800 mille svenska dinarer för en SPK...kan det vara i närheten?
Det ligger där någonstans ;)
Jänkarna var mäkta imponerade av bilderna som togs av spaningskapseln, under insatsen mot Libyen 2011.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Henrik R »

Det är härligt Janne! Kul och se att du ska bygga en ESCI JAS 39. Det ser ju inte ut som om det skilljer sig nåt från ESCI Viggen? Hur som helst ska jag med intresse och glädje följa ditt bygge.
Jag har en själv och jag håller med om att kartongen är bland de äckligaste jag sett.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen , 1/48 Kittyhawk

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev:Det är härligt Janne! Kul och se att du ska bygga en ESCI JAS 39. Det ser ju inte ut som om det skilljer sig nåt från ESCI Viggen? Hur som helst ska jag med intresse och glädje följa ditt bygge.
Jag har en själv och jag håller med om att kartongen är bland de äckligaste jag sett.
Hehe.....haka på bara :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar