Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Håller på en sovjetisk bandkanon som ska bli en del i mitt Berlindiorama. Modellen kommer från Trumpeter, skalan är 1/35. Innehållet i lådan bestod av 11 ramar med totalt nästan 400 delar, lite ets samt två gummidäck.
Här kommer lite bilder på framstegen såhär långt. Underredet börjar bli klart, eldröret samt hjuldiskarna är ihoplimmade. Mycket smådelar så det tar på ögonen efter några timmar.
Hellre stå i en kanonfabrik och slå i nitar än att skickas till fronten och bli nitad av en tysk kula (eller bli skjuten av NKVD ...)
Riktigt ball modell
/ Robin
Ja, jag hoppas att det ska bli en trevlig modell av alla dessa delar. Hittills har bygget rullat på rätt bra tycker jag. Passformen är helt ok men det finns en hel del gjutskägg på de små delarna.
Du har så rätt Robin. Nog hade man hellre varit nit(t)on år och gått på en nit i fabriken än blivit nitad vid fronten av en nitisk kommissarie
kallenordlund skrev:Ja, jag hoppas att det ska bli en trevlig modell av alla dessa delar. Hittills har bygget rullat på rätt bra tycker jag. Passformen är helt ok men det finns en hel del gjutskägg på de små delarna.
Du har så rätt Robin. Nog hade man hellre varit nit(t)on år och gått på en nit i fabriken än blivit nitad vid fronten av en nitisk kommissarie
fanns nog en kamrat på fabriken med som kunde nita en om man var långsam ,D
Ett litet framsteg har det blivit i dagarna. Några fler delar har trillat ihop och det närmar sig i sakta mak. En kul detalj var etsen till mynningen vilket ger en räfflad pipa.
Har även fått hem lite mer grejer som skall vara delaktiga i dioramat.