Jag trodde först att det var ett par små kylare som satt längst fram i sidopoddarna men kom sen på att det var skyddsnät.
Då var det kört. Jag beslöt mig för att byta ut plasten mot nät vilket slutade med ett inköp av en plåtsax!

Men kylarna hade bara en slät undersida eftersom dom inte syns bakom plastgallret. Jag tror inte att dom kommer synas särskilt mycket bakom dom nya gallren men varför chansa.
Vad göra? Rista ett mönster eller gjuta kopior av ovansidan och limma på undersidan? Så får det bli. En gjutform gjordes.

Jag hade tänkt pressa ner Magic Sculp som jag brukar i formen men beslöt mig för att testa något annat. Jag fyllde formen med Tamiya putty istället.

I det pressade jag ner byggsatsens kylare och lät det torka.

Resultatet blev lite luddigt men det duger till ändamålet.

Jag hade tänkt använda förarfiguren som var med i satsen men passformen var inte bra och eftersom "out of the box" hade spruckit så gjorde jag lite scratchbygge i cockpit istället.
Ett par boxar byggdes och ett rör för styrningen monterades.

Ett spant fylldes i mitten också.

En uppsättning enkla pedaler tillverkades.

Jag tror att dom kommer synas tillräckligt för att motivera extrajobbet med dom.

Så till anledningen med plåtsaxen. Jag hittade inget lämpligt nät så jag skrotade min tesil. Rostfritt nät är ganska hårt så en plåtsax blev mitt val av verktyg.
Ett nät på plats och som jag misstänkte, jobbet med undersidan av kylarna var ganska onödigt men jag gillar det här nätet bättre an plastversionen.