Färgglada rymdalver

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TheBearminator
Namn: Björn Eklund

Färgglada rymdalver

Inlägg av TheBearminator »

Hej på er! Min första post på detta forum. :)

Jag började airbrusha för ett år sedan, men då jag ungefär samtidigt blev pappa för första gången så får jag inte tid att sitta och måla så ofta som jag skulle vilja. De här filurerna var de senaste modellerna jag målat. Det är Dark Eldar Venoms från Games Workshop. Två varianter på turkost tema. De två första målade med egengjorda templates, de sista två med nätmönster, gjort med en plastförpackning. Det alcladmålade spegelglaset på cockpit är något av mitt signum, har fortfarande inte sett någon annan figurspelare som målar så, men jag tycker det är snyggt. ;) I huvudsak är jag riktigt nöjd, även om jag som den felfinnare jag är stör mig på en del småsaker.

Bild
Bild
Bild
Bild

Planen är att det ska bli några fler färgglada sådana här, fast i andra färger, eftersom det här ska bli mitt stora tramsprojekt. Normalt målar jag betydligt mer naturnära färger. Ser fram mot att testa de nya självhäftande stencilerna från Anarchy online. :D
Stellan
Kontakt:

Re: Färgglada rymdalver

Inlägg av Stellan »

Välkommen till IPMS och byggforumet! Måste säga att det var ett väldigt starkt premiärinlägg med dessa mycket snyggt målade modeller. Hur i hela friden fick du nätet att följa kurvorna när du målade?

Stellan Englund, ordförande IPMS Stockholm
TheBearminator

Haha! Tack! Ja, det var ett jädra meck, men planen var från början att nätet skulle vara en en rätt subtil effekt som bara skulle synas på de ljusare områdena. Sedan kom jag att överdriva den mer och mer men fortfarande återfinns bara nätet på ca halva modellen. Dock var det svårt att få nätet att ligga "slickat" emot modellen som du gissat, vilket föranledde att jag fick göra om proceduren, på vissa ställen flera gånger. Det som stör mig är att delar av min preshade har försvunnit under resans gång så sidorna är inte längre så mörka som det var tänkt. Men nästa gång blir det självhäftande stencils istället. :)
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Übercoola! Ge oss mer!

Hälsningar

Magnus
TheBearminator

magnusf skrev:Übercoola! Ge oss mer!

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus! Glad att du gillade dem. :) Jag har inte hunnit göra fler Dark Eldar-modeller (utom figurerna då). Men jag får väl starta en Guard-tråd då. :) Väl mött!
TheBearminator

Jo, en bild till hade jag. Snyggt foto signerat min sambo. ;)
Bild
Micke A

Inlägg av Micke A »

Läckra! Jag fuskade lite med GW för flera år sedan och köpte lite tidningar mm och har alltid varit mäkta impad av vad man kan åstadkomma i den lilla skalan! :o

Fortsätt visa dina alster :D

Micke A
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Hatten av för målningsjobb i toppklass!
Hur stora är de?
Ge gärna ett mått, eller lägg upp en bild med t:ex en tändsticksask eller ett mynt som storleksjämförelse.

Uffe
TheBearminator

Tack så mycket för alla snälla kommentarer! Det är sånt som gör underverk för motivationen. :)

Jättebra tanke med ett objekt för att tydliggöra skalan. Jag tänker inte alltid på sånt eftersom jag hittills bara skrivit i dedikerade Warhammer-forum och där känner folk i regel igen modellerna och skalan är ju alltid den samma (tror den kallas 28 mm heroic, vid motsvarar det på begriplig svenska? 1:35 - 1:40?). Jag vet faktiskt inte i vilken skala vanliga flygplansmodeller och fartyg brukar ligga. Jag har inte målat några sådana på ca 20 år. ;)

Här är en mobilbild av en målad Venom och ett av mina kommande dark eldar-projekt, en Razorwing. Inte bestämt vad det blir för cirkusfärg eller mönster på den men självklart ska den också få spegelglas över cockpit. Tyvärr är effekten rätt svår att fånga på bild.

Bild
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

28mm är ung 1/58, fast "heroic" är inte "true 28mm" utan oproportionerlig för att figurerna skall se biffigare/tuffare ut. :P

... och riktigt snyggt målat! Gillar!

/Markus
Skriv svar