Missouri BB-63 1/200 klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt byggt.
Planen ser lite mörka ut på bilderna. Jag tror att du skulle kunna få liv i dem genom att spruta en tunn dimma ljusare blått lite flammigt över vingarnas och stabbarnas ovansida samt på ryggen.

God Jul,
Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Helt rätt Uffe, Det man inte ser på mina extremt mörka bilder är just det ljusa blåa. Bilderna är inte till sin rätt. däremot lyckades jag ta en bild när jag la det ljusa tidigare. Där ser man bättre hur det ser ut i verkligheten.

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av magnusf »

Det där var ju dagens sötnos Henrik :-)!

Hälsningar Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Då har vi kommit till årets sista uppdatering på min Missouri. Trots jul och stök så har jag hunnit avverka lite tid på bygget. Och inhandlat mer färg, vilket jag trodde inte behövdes tidigare.

Det har ägnats lite åt fotoets. Och alla vet vad fotoets innebär för psyket. Att bocka fotoets utan bockvektyg är som att köra bil utan ratt. Jag har dock inget riktigt verktyg, men jag har funnit en annan teknik att böja fotoets. Med ett skjutmått. Funkar perfekt bara klämma fast delen och sen låsa fast med skruven.

Bild

Bild

Så kan en rangefinder se ut..lite torrpassad på armarna.
Bild

Bild

Lite skuggning!
Bild

Bild

Bild

Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Oj, En annan grej! När exakt blir det monotomt att bygga pansarfartyg?
Är det över 20 lika moment eller 100?

Bild
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt jobbat Henrik!
Genialt enkel och bra idé att använda skjutmått att bocka ets med.
Snyggt bockad radar!
Jag vet precis vad mu menar med monotoni. Till USS North Carolina byggde jag 50 st 20mm puffror. Varje puffra hade en pipa av gitarrsträng plus fyra etsdelar, sammanlagt sex delar per puffra alltså. Bara 20mm puffrorna var alltstå trehundra delar.

Gott Nytt År,
Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Tack Uffe! Det blir en del puffror att slå ihop, Det är avsevärt fler än på Bismarck.
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av denstore »

Henrik R skrev:Tack Uffe! Det blir en del puffror att slå ihop, Det är avsevärt fler än på Bismarck.
Jag tror det är 122 25mm, på Kongo.....
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Nåväl, Det händer massor med Missouribygget. Men den största "happeningen" är endå att jag håller på med målning av skrov. Fybubblan vad jobbigt det hade varit att måla den här besten i hobbyrummet :-) det hade aldrig gått. Näää, Jag fick bege mig till moi lackverkstad istället. Nu har man full kontroll.

Bild

Sen på med lite svart primer!........

Bild

Så där 3½ burkar färg senare....
Bild


Så har vi bottenfärg.

Bild
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Björn G »

Grymt impad av dessa bjässebyggen! Allt från de små detaljerna till helheten! Hoppas en dag få se bästarna live!
Skriv svar