Högt arbetesbord

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Högt arbetesbord

Inlägg av Björn B »

Jag fick ju mitt kombinerade arbete och fotobord klart tidigare:
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... ord#p26753
Sedan har det ju diskuterats om att ett högre bord än ett vanligt skrivbord är bra att bygga på.

Bild
Efter att ha funderat och kännt efter hur det skulle kunna vara så tyckte jag att det verkade vara en bra idé men jag ville inte höja
hela bordet då skrivbordet vid datorn skulle bli för högt.

Bild
Så då får jag väl komma på en annan lösning. 90x45mm reglar och en 80cm kökslåda parades ihop.

Bild
På det lades en mindre skrivbordsskiva. Två olika höjder på arbetsplatsen och skulle jag inte trivas med ett högt arbetsbord så går det
att återställa utan att ha skadat den gamla. Kanske mitt modellbygge nu når nya höjder.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Högt arbetesbord

Inlägg av Björn Fransson »

Själv står jag alltid och bygger, hobbyrummet är inrett med en gammal köksinredning. Funkar finfint. Så i mina ögon är du helt klart på väg mot rätt håll. :)
Skriv svar