En traktor till! Med anknytning till 2:a flygkåren

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: En traktor till! Med anknytning till 2:a flygkåren

Inlägg av Sten Ekedahl »

Johan i Hok skrev:
Hobby-Importen skrev:Humbrol clear-fix är bättre än vitlim, den kan du slipa.

Jens
Hej Jens!
Utbudet på hobbytillbehör är rätt begränsat här i Jönköpingstrakten. Clear-Fix är det det man kan använda som glas i små öppningar/ limma klarplast med? Funderar nämligen på att försöka jaga reda på något sådant till ett annat projekt. Skulle dessutom funka som lite utfyllnad blir det ju ännu intressantare!

Johan i Hok
Jag är stor fan av Clearfix. Det är även utmärkt till att limma fast etsdelar som inte utsätts för belastning, t.ex. dörrar på fartygsmodeller. Jag har visserligen inte testat det, men jag misstänker att Clearfix är samma sak som vanligt RX-lim. Iallafall luktar det likadant och beter sig på samma sätt som Clearfix.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar